Бізнес-структури, які тривалий час «плідно» співпрацювали з колишнім керівництвом комунального підприємства «Київпастранс», намагались і надалі безпідставно стягувати з підприємства кошти та протиправно володіти його майном. Підстави для цього давала повна «стерильність» архівів, відсутність важливих правовстановчих актів на майно, договорів, фінансових та бухгалтерських документів, що по собі залишила стара команда, — вони чомусь були втрачені.
Проте команді нинішнього керівника Київпастрансу Дмитра Левченка вдалося відстояти права, відновити документи і не дати можливості заволодіти та стягнути з міста і підприємства коштів на загальну суму близько 600 млн грн. Також через суд підприємству повернуто незаконно відібрану базу відпочинку в селі Рожни Броварського району Київській області. Тепер працівники Київпастрансу знову матимуть можливість відпочивати й оздоровлюватись.
За словами адвоката Віталія Музики, що представляє інтереси київського комунального підприємства, найзнаковішою, звичайно, є справа, відкрита за позовом ТОВ «Львівські автобусні заводи», про стягнення з Київпастрансу 472 397 260 грн 27 коп. Позивач заявив, що він, мовляв, на цю суму зазнав збитків внаслідок порушення відповідачем зобов'язань з прийняття та оплати вартості 77 тролейбусів за договором про закупівлю товару за державні кошти та внаслідок бездіяльності Київської міської державної адміністрації щодо виконання рішень Київської міської ради та перерахування відповідних грошових коштів Київпастрансу. Бюджетних асигнувань від КМДА тоді дійсно не надійшло, але й тролейбуси не були поставлені. Проте позивач настоював на компенсації збитків.
«Ми з ним судилися близько чотирьох років», — зазначив адвокат.
Вирішуючи спір по суті, як місцевий, так і апеляційний господарські суди дійшли висновку, що представники ТОВ «Львівські автобусні заводи» не надали судам належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності поведінки КП «Київпастранс». Більше того, адвокатами комунального підприємства вдалося встановити, що ТОВ «Львівські автобусні заводи» тролейбуси фактично не виготовило, а тому не було й витрат на їх виробництво. Також було спростовано твердження, що позивач зазнав збитків за користування кредитними ресурсами, які нібито залучались для виготовлення тролейбусів. Кредитний договір, на який посилався позивач, було укладено за два роки до підписання договору про закупівлю товару за державні кошти, і позивачем так само не було надано жодних доказів спрямування відповідних кредитних коштів на закупівлю комплектуючих чи здійснення інших витрат, пов'язаних безпосередньо з виготовленням тролейбусів.
Таким чином, суди першої та апеляційної інстанцій вирішили, що відсутні правові підстави для стягнення з Київпастрансу на користь позивача заявленої суми збитків. Касаційна інстанція також підтвердила цю позицію судів.
«Подібних справ, хоч і на значно менші суми, було чимало за останній період — скрізь ми здобули перемогу, і всі вони є в загальному доступі», — наголосив Віталій Музика.
Він також повідомив про деталі успішно завершеного наприкінці 2019 року судового спору, внаслідок якого вдалося повернути підприємству незаконно відібрану базу відпочинку в селі Рожни Броварського району Київській області.
Документи на неї, в тому числі фінансові та бухгалтерські, зникли, і в 2009 році частина будинків бази на підставі рішення Рожнівської сільської ради відійшла сторонній юридичній особі — якомусь виробничому кооперативу «Контакт-90». В 2015 році за рішенням цього ж органу місцевого самоврядування згаданий виробничий кооператив отримав у довгострокову оренду на 49 років ще й земельну ділянку, на якій стоїть база, начебто для її обслуговування.
Київпастранс оскаржив це захоплення, адже майно бази відпочинку «Енергетик» належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва, перебуває на балансі підприємства та закріплене за ним. Це підтвердив Департамент комунальної власності КМДА. Окрім того, до Програми приватизації комунального майна зазначена база ніколи не включалась, договори оренди чи купівлі-продажу щодо жодних будівель не укладались, списання не здійснювалось.
«Справа була складною, адже доводилось шукати докази про справжню належність цієї бази. Збирали по крихтам, шукали у структурних підрозділах, у КМДА, робили запити в різні архіви, записували свідчення працівників, які відпочивали там. Нам вдалося зібрати докази, і твердження «загарбників», що база збудована на початку 90-х років господарським способом за рахунок матеріалів, коштів та силами виробничого кооперативу «Контакт-90», було спростовано. За рішенням Господарського суду Київської області скасовані всі відповідні акти органу місцевого самоврядування і всі інші, нібито правовстановлюючі, документи. Північний апеляційний господарський суд 12 листопада 2019 року рішення суду першої інстанції залишив без змін. База повернута підприємству», — поділився подробицями представник інтересів Київпастрансу.
Більш детально про стан страв на КП «Київпастранс» та роботу з відстоювання законних прав підприємства і громади міста Києва можна прочитати в матеріалі «Судово-юридичної газети» «Ціна змін: Київпастрансу за припинення старих схем доводиться змагатися у судах».