Голова Комітету Верховної Ради з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна 19 жовтня зареєструвала у парламенті проект постанови про прийняття за основу законопроекту голови фракції «Слуга народу» Давида Арахамії «Про внесення змін до деяких законів України з метою виконання вимог Європейської комісії щодо набуття Україною статусу члена Європейського союзу» 8071.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала, що даним проектом:
1) відновлюється обов’язок подання е-декларацій.
Арахамія пропонував дати 2 місяці на подачу декларацію після набуття сили законом;
2) розширюються повноваження НАЗК;
3) кандидати на держслужбу, на політичні посади повинні подавати е-декларацію;
4) відновлюється спеціальна перевірка
Організація проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом«Про запобігання корупції» і Законом «Про очищення влади» стосовно осіб, призначених у період дії воєнного стану та щодо яких такі перевірки у цей період не проводилися, здійснюється протягом 90 календарних днів з дня вступу в силу нового закону;
5) непроходження спецперевірки - підстава для звільнення.
Як зазначає Анастасія Радіна, Комітет 17 жовтня прийняв рішення, що проект Закону 8071 відповідає вимогам антикорупційного законодавства та рекомендує Верховній Раді прийняти його за основу з урахуванням таких пропозицій Комітету:
1) назву проекту Закону України викласти у такій редакції: «Про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення заходів фінансового контролю з метою запобігання корупції»;
2) дати чиновникам час на подачу декларації за 2021 рік та повідомлень про суттєві зміни майнового стану до 1 квітня 2023 року (а не два місяці, як пропонує Арахамія);
3) заборонити відкритий цілодобовий доступ до Єдиного державного реєстру декларацій на офіційному вебсайті Національного агентства (у тому числі у вигляді набору даних) на час війни;
4) заборонити відкритий цілодобовий доступ до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру на офіційному вебсайті НАЗК (у тому числі у вигляді набору даних) на час війни;
5) виключити підпункт, яким пропонується розширити повноваження НАЗК (яким передбачено, що на період дії воєнного стану Національне агентство з питань запобігання корупції уповноважене у зв’язку військовою агресією Російської Федерації виносити на розгляд РНБО пропозиції щодо застосування, зміни або скасування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій); здійснювати моніторинг та оцінку економічних, політичних, правових та інших наслідків застосування, зміни чи скасування санкцій в Україні та іноземних юрисдикціях, вносити пропозиції щодо координації вказаних заходів тощо).
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.