С целью пресечения массовых противоправных действий, чтобы обезопасить детей от необдуманных поступков, для преодоления конфликтов и формирования толерантных отношений среди представителей разных субкультур современной молодежи в Министерстве образования и науки Украины под председательством заместителя Министра Веры Роговой состоялось всеукраинское совещание.
(На языке оригинала)
Як повідомляє пресслужба Апарату Верховної Ради України, у зустрічі взяли участь понад 800 спеціалістів департаментів з питань позашкільної освіти та виховної роботи, фахівців інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівників закладів позашкільної освіти та представники громадськості з усіх регіонів України.
Ярослав Шанько, заступник начальника Управління ювенальної превенції Національної поліції України проінформував учасників про те, що наприкінці лютого - початку березня цього року правоохоронці не допустили конфліктів, адже затримали понад 700 учасників масового зібрання і передали їх ювенальній поліції. Більшість затриманих - неповнолітні. За такі дії передбачено як адміністративну (для батьків неповнолітніх), так і кримінальну відповідальність, яка настає з 14-ти років. Затримані називають себе учасниками «ПВК Рьодан».
Під час наради посадовець розповів про успішні результати профілактичної роботи Національної поліції України, зокрема:
Як зазначається, завдяки вдалим та оперативним діям ювенальної превенції Національної поліції України активність цього руху в Україні йде на спад.
Учасники наради також ознайомилися з успішним досвідом профілактичної роботи із запобігання поширенню агресивної субкультури серед підлітків Державних центрів позашкільної освіти, органів управління освіти в регіонах у співпраці з Національною поліцією України та іншими партнерськими організаціями, методичними напрацюваннями Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».
Присутні погодилися, що освітянам необхідно з’ясувати першопричини, які спонукали підлітків приєднатися до небезпечних субкультур, та надати відповідну допомогу в подоланні цих причин; ознайомити учасників освітнього процесу із наявними молодіжними субкультурами, їхніми основними рисами, позитивним і негативним спрямуванням; з’ясувати сприятливу роль молодіжних субкультур у процесі адаптації і самоствердження юної особистості; провести заняття з елементами тренінгу «Всі ми – різні, всі ми – рівні», творчі дискусії на тему «Молодіжні субкультури: за і проти», «Вчимося бути толерантними», «Що спільного?», «Біла ворона», «Чарівне озеро»; створити колажі «Світ толерантності» і «Світ інтолерантності», «Риси толерантної особистості» тощо.
Для того, щоб навчити дітей безпечної поведінки у виховній системі, закладу освіти необхідно систематично надавати увагу національно-патріотичному вихованню, культурі взаємостосунків школярів, методам ненасильницького спілкування тощо.
Педагогам радять налагодити взаємодію з батьками, зокрема:
Батькам, у яких складна комунікація з підлітками, рекомендують звернутись до практичного психолога закладу освіти, або, наприклад, до фахівців проєкту Міністерства освіти і науки України та UNICEF «Поруч», де можна отримати безкоштовну допомогу з метою формування нових життєвих цінностей, розвитку вольових якостей, поліпшення взаємин дитини з батьками та ровесниками тощо.
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua, на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.