У середу, 17 березня, набирає чинності Закон №1231-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху”. Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький на своїй сторінці в Facebook.
«Це важливі зміни, над якими ми працювали не один рік, і очікуємо, що цей Закон буде мати дійсний вплив на безпеку дорожнього руху й підвищить дисципліну його учасників.
Що змінює закон?
- за ч. 1 ст. 130 — 17 000 грн з позбавленням права керування на 1 рік;
- за ч. 2 ст. 130 — 34 000 грн з позбавленням права керування на 3 роки з оплатним вилученням ТЗ чи без такого або адмінарешт на 10 діб з оплатним вилученням ТЗ чи без такого;
- за ч. 3 ст. 130 — 51 000 грн з позбавленням права керування на 10 років та конфіскацією транспортного засобу або адмінарешт на 15 діб з позбавленням права керування на 10 років та конфіскацією транспортного засобу.
За вказаною статтею, а також за незупинку на вимогу поліцейського (ст. 122-2 КУпАП) і порушення правил проїзду залізничних перехресть (ст. 123 КУпАП), повторне керування несправним транспортним засобом (ст. 121 КУпАП) чи за керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування, або не пред’явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування (ст. 126 КУпАП) судам забороняється застосування малозначності (ст. 22 КУпАП).
- за керування транспортним засобом без непристебнутого паска безпеки або мотошолому 510 грн;
- керування незареєстрованим транспортним засобом або з неналежними йому або ж погано видними ДНЗ — 850 грн і за повторне — 1700 грн.
10. Підвищено штрафи за ст. 122 КУпАП, а саме:
- перевищення швидкості більш ніж на 20 км/год — 340 грн;
- більш ніж на 50 км/год — 1700 грн;
- всі правопорушення у межах цієї статті, за які існував штраф 255 грн — підвищено до 340 грн;
- за які існував штраф 425 грн — підвищено до 510 грн;
- порушення, за які існував штраф 510 грн — до 680 грн
- за створення аварійної ситуації (ч. 4 ст. 122) — штраф підвищено з 680 до 1445 грн або позбавлення права керування транспортним засобом від 6 місяців до 1 року.
11. Підвищено штрафи за ст. 126 КУпАП, а саме:
- за ч. 2 (особа не має права керування) — 3400 грн;
- за ч. 4 (особа ПОЗБАВЛЕНА права керування) — штраф 20 400 грн, а за повторне порушення протягом року — штраф 40 800 грн з позбавленням права керування на строк від 5 до 7 років та можливістю оплатного вилучення транспортного засобу.
12. Підвищено штраф за ст. 127 КУпАП:
- для пішоходів — 255 грн;
- велосипедистів, водіїв гужового транспорту і погоничів тварин — 340 грн;
У випадку вчинення їх у стані сп’яніння — 680 грн, а у випадку створення аварійної ситуації — 850 грн.
13. У 16 ЗУ України “Про дорожній рух” встановлено обов’язок водія:
- виконувати передбачені законом вимоги поліцейського, під час зупинки на вимогу поліцейського тримати руки в полі його зору і не виходити з транспортного засобу без дозволу поліцейського;
- пасажиру перебувати на своєму місці до розпорядження або вимоги поліцейського. На вимогу поліцейського, вийти з т/з;
- водію на вимогу поліцейського не просто “пред’явити” посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію та поліс, як раніше, а пред’явити документи у спосіб, що дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в цих документах.
Відповідне право поліцейського вимагати це - додатково закріплене в ст. 32 ЗУ «Про Національну поліцію», — сказано у повідомленні.
Як відомо, 16 лютого Верховна Рада прийняла як закон законопроект 2695 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху». 12 березня його підписав Володимир Зеленський. Наше видання проаналізувало, що зміниться.
Раніше «Судово-юридична газета» вже проаналізувала окремі аспекти цього закону. Зокрема:
- щодо нових штрафів для пішоходів та велосипедистів;
- щодо штрафів для «євробляхерів» та авто з брудними номерними знаками;
- щодо нових строків для притягнення до відповідальності;
- щодо усунення колізії між «кримінальним» та «адміністративним» характером правопорушення з керування авто у стані сп’яніння (ст. 130 КпАП та стаття 286-1 КК);
- щодо відеофіксації евакуювання авто та процедури перевірки водіїв на стан сп’яніння.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.