Верховною Радою прийнято за основу проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» № 2524, який містить в собі вимоги щодо покращення роботи електронного кабінету платника податків. Про це повідомляє Ліга.Закон.
Які проблеми усуне та які переваги надасть законопроект:
- скасування обов'язкового ведення книги обліку доходів для «спрощенців» — неплатників ПДВ — законодавці визнали, що де-факто фізичні особи — підприємці дану книгу або взагалі не отримують, або заповнюють тільки у разі перевірки, тож така формальність не є обов'язковою;
- можливість отримувати електронні листи від податкової в електронному кабінеті та на e-mail — зараз податкові повідомлення-рішення надходять платникам податків виключно у паперовій формі через оператора поштового зв'язку;
- скасування заяви на приєднання до договору про визнання електронних документів — зараз для використання нових або оновлених ключів КЕП для подачі податкових декларацій або інших документів через електронний кабінет підприємець спочатку повинен подати заяву та дочекатися її опрацювання податковою. Цей крок не надає жодних додаткових даних та не є важливим для податкової або інших державних органів, натомість, ускладнює та уповільнює процес роботи з електронним кабінетом;
- автоматична реєстрація скарг платника в електронному кабінеті та відображення дати виникнення податкових зобов'язань — подання скарги може бути причиною для несвоєчасної сплати податку, проте через те, що скарги не відображаються в електронному кабінеті, платник в е-кабінеті отримує інформацію про заборгованість, якої не існує;
- спрощення для підприємця механізму доведення відсутності своєї вини у разі виникнення технічних помилок — зараз платник податків звільняється від відповідальності виключно, якщо технічна та/або методологічна помилка була визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду. Без факту визнання збою контролюючий орган не може не застосовувати санкції до платника податків навіть маючи однозначне підтвердження існування такого збою в роботі електронного кабінету;
- копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, будуть також відображатися в електронному кабінеті.
Такі зміни мають стимулювати добровільне обмеження паперового документообігу та направлені на скасування тих вимог, які втратили актуальність на даному етапі розвитку відносин у податковій сфері.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про проблемні питання сплати фізичними особами — підприємцями ЄСВ.
Також ми писали, що непрацюючі ФОП зможуть закритись без сплати ЄСВ.
Крім того, згідно з новим бюджетом, мінімальна зарплата становитиме 4 723 грн. Підвищення позначиться як на витратах бізнесу з найманими співробітниками, так і на самостійних ФОП.