«На виконання плану комунікаційних заходів Третього апеляційного адміністративного суду, прописаного у Комунікаційній стратегії суду на 2019-2021 роки, яка була затверджена наказом голови суду, та з метою поліпшення якості судових послуг і підвищення рівня громадської довіри з 29 листопада по 20 грудня 2021 року у суді проведено анонімне опитування відвідувачів суду та учасників судових процесів щодо якості функціонування Третього апеляційного адміністративного суду», - повідомляє пресслужба Третього ААС.
Всього участь в опитуванні взяли 73 респонденти, які в анкетах висловили свої думки щодо задоволеності якістю роботи ТААС.
Анкета складалася з 25 питань, які поділені на декілька блоків. За результатами опитування отримано такі результати.
Вікова категорія респондентів поділилася так:
За місцем проживання:
Наявність юридичної освіти:
83,6 % відвідувачів представляли в суді іншу особу і вони є адвокатами, юрисконсультами чи іншими представниками, а 16,4 % представляли в суді особисто себе (є позивачами, відповідачами).
89 відсотків опитаних часто звертаються до суду, 5,5 % - звернулися до суду вперше, і по 2,7 % опитаних обрали варіанти частоти звернення до суду – «один раз на кілька років» та «раз на рік».
У 56,2 відсотків опитаних справа перебуває в процесі розгляду (призначені судові засідання), а у 42,5 відсотків – розгляд справи вже завершено. 1,3 % опитаних – вказали відповідь «інше», тобто мають багато справ на розгляді.
На запитання «Чи легко було знайти будівлю Третього апеляційного адміністративного суду?»:
- 95,9 % опитаних відповіли «так»;
- 4,1 % – мали складнощі з пошуком будівлі суду.
На запитання «чи завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію» відповіді розділилися в такому відсотковому співвідношенні:
Роботу відділу документального забезпечення відвідувачі Третього апеляційного адміністративного суду оцінили так:
Зручність та комфортність перебування у будівлі Третього апеляційного адміністративного суду, а саме достатність зручних місць для очікування, доступ до побутових приміщень (туалетів), освітлення та чистота приміщень:
Повноті та якості інформації (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, інформації щодо розміщення залів судових засідань) респонденти поставили такі оцінки:
Користувалися та знали про офіційний сайт Третього апеляційного адміністративного суду 89 % опитаних і 83,6 % респондентів знайшли там необхідну інформацію, 5,4 % опитаних знайшли інформацію, але не повністю.
У 46,6 % опитаних судове засідання по справі розпочалося вчасно.
53,4 % респондентів поскаржилися, що засідання по їх справі розпочалося з запізненням. 34,2 % респондентів вважають, що затримки початку розгляду та перенесення дат слухання справ, які інколи бувають, є необґрунтованими.
21,9 відсотків опитаних вчасно отримували повний текст рішення у справі, яку розглядали судді Третього апеляційного адміністративного суду. 13,6 % опитаних отримали повний текст невчасно. У інших опитаних розгляд справи ще триває, або ж він вже завершений, але текст рішення вони ще не отримали.
87,7 % опитаних заявили, що якщо рішення буде не на їх користь, то вони будуть його оскаржувати у касаційному порядку.
Якість роботи Третього апеляційного адміністративного суду відвідувачі оцінили так:
Також під час анкетування відвідувачі внесли свої пропозиції щодо покращення роботи Третього апеляційного адміністративного суду:
Найбільше сторони акцентували увагу на несвоєчасності початку судових засідань, бо бувають випадки, коли вони починаються із запізненням.
Варто зазначити, що затримка початку судового засідання найчастіше пов’язана з розглядом попередньої справи. Це відбувається через те, що необхідно вислухати всіх учасників судового процесу та прийняти об’єктивне, зважене та справедливе рішення, яке буде відповідати законодавству України. Це й призводить до затримки початку розгляду наступної справи.
Під час опитування були й ті, хто не мав пропозицій щодо покращення роботи суду, бо вважає, що суд і так добре працює:
Третій апеляційний адміністративний суд і далі буде продовжувати вживати всі необхідні заходи для покращення своєї роботи та усунення тих недоліків, на які звернули увагу громадяни під час опитування та які впливають на позитивну оцінку діяльності суду.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про особливості кримінальної відповідальності та покарання неповнолітніх.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.