Першим ААС було розглянуто у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №200/2073/20-а за апеляційною скаргою Головного управління ДПС на рішення Донецького окружного адміністративного суду за позовом ФОП до Головного управління ДПС про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки). Про це інформує пресслужба суду.
За результатами розгляду справи Першим апеляційним адміністративним судом прийнято постанову, в якій зазначено про таке.
Через наявність у суб’єкта господарювання боргу зі сплати єдиного соціального внеску (надалі – ЄСВ) органом доходів і зборів винесено податкову вимогу, якою зобов’язано сплатити відповідний борг. Відомості про наявність боргу зі сплати ЄСВ містяться в інтегрованій картці платника (надалі – ІКП).
Вважаючи, що контролюючим органом неправомірно винесено податкову вимогу, підприємець звернувся до суду з вимогою про її скасування, а також з вимогою про зобов’язання внести зміни до ІКП шляхом виключення нарахованого ЄСВ.
За наслідками апеляційного перегляду, Перший ААС погодився з висновком суду першої інстанції про те, що суб’єкт господарювання здійснює господарську діяльність та перебуває на обліку в органі доходів і зборів на території населеного пункту, де проводилась антитерористична операція, тому до закінчення проведення АТО у податкового органу відсутні повноваження для складання та направлення податкової вимоги.
Однак Перший ААС вважав помилковим висновок суду першої інстанції про зобов’язання Головного управління ДПС внести зміни до ІКП шляхом виключення нарахованого ЄСВ з огляду на наступне.
Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року №1669-VII передбачає, що виникла у платників заборгованість з ЄСВ визнається безнадійною та підлягає списанню у порядку, передбаченому Податковим кодексом України.
Для визнання заборгованості безнадійною та такою, що підлягає скасуванню, платник ЄСВ має звернутись до податкового органу з відповідною заявою.
Враховуючи, що у матеріалах справи відсутні докази звернення платника ЄСВ щодо списання спірної суми недоїмки, відсутні підстави для визнання протиправними дій контролюючого органу щодо невнесення змін до ІКП податків шляхом виключення з неї нарахованих сум з ЄСВ.
Крім того, Перший ААС зазначив, що до компетенції посадових осіб ДПС належить у т.ч. опрацювання інформації, завантаженої в підсистему, за допомогою якої визначається відображення результатів контрольно-перевірочної роботи з інформаційних систем органів ДПС, які забезпечують відображення результатів адміністративного та/або судового оскаржень.
Таким чином, в інформаційній системі підлягають відображенню результати судового оскарження рішень щодо ЄСВ, що свідчить про передчасність заявлених вимог про здійснення коригування в інформаційній картці.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла про списання ЄСВ сплячим ФОПам: які податкові вимоги скасовують суди.
Також ми писали, що депутати пропонують доповнити перелік випадків, за яких ФОП звільняються від сплати за себе ЄСВ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.