Верховна Рада схвалила у першому читанні законопроєкт №7451 про внесення змін до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» та інших законодавчих актів України щодо сприяння процесам релокації підприємств в умовах воєнного стану та економічного відновлення держави, що передбачає спрощення процесу малої приватизації та водночас тимчасову заборону проведення великої приватизації. За відповідне рішення проголосували 226 народних депутатів
Законопроєктом пропонується доповнити закон “Про приватизацію державного і комунального майна” новими пунктами такого змісту: Установити, що тимчасово на період дії воєнного стану, не проводяться аукціони з продажу об’єктів великої приватизації та викуп об’єктів великої приватизації;
не проводиться приватизація об’єктів, які розташовані на територіях адміністративно- територіальних одиниць у зоні бойових дій або наближених до зони бойових дій, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.
Цим же документом пропонується спростити процедуру продажу об’єктів малої приватизації(підприємств вартість майна яких не перевищує 250 мільйонів гривень) в разі наміру купити їх бізнесменом, підприємство якого, зокрема потребує релокації із зони, де відбуваються активні бойові дії. Передбачається, що проведення аудиту, екологічного аудиту, інвентаризації, оцінки об’єкта приватизації (його складових) не здійснюється.
Розмір гарантійного внеску при продажі на електронних аукціонах об’єктів малої приватизації встановлюється аукціонною комісією в розмірі: 10 розмірів мінімальних заробітних плат – для об’єктів, стартова ціна яких становить від 1 до 500 тисяч гривень; 10 відсотків стартової ціни об’єкта приватизації – для об’єктів, стартова ціна яких становить більше 500 тисяч гривень.
Стартова ціна на об’єкт, який планують продати визначається у розмірі балансової вартості. У разі відсутності балансової вартості окремих складових об’єкта (активів об’єкта) приватизації або якщо балансова вартість окремих складових об'єкта (активів об’єкта) приватизації дорівнює нулю, стартова ціна такого об’єкта приватизації встановлюється аукціонною комісією на рівні балансової вартості решти складових об’єкта (активів об’єкта) приватизації.
Оскаржити результати приватизаційного конкурсу згідно з документом можна через три місяці після укладення договору.
Як повідомляла «Судово-юридична газета» комітет Верховної Ради з питань економічного розвитку рекомендує ухвалити законопроект щодо вдосконалення інституту зазначення відомостей про кінцевого бенефіціарного власника.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.