Кабінет міністрів зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №7407 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями, яким пропонується на законодавчому рівні закріпити скасування обов’язковості використання печаток для бізнесу.
Законопроєктом пропонуєтсья внести зміни до закону «Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності» та виключити з пункту 3 статті 11 норму про скріплення печаткою рішень організації роботодавців.
Також пропонується внести зміни до Закон України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» та викласти пункт третій статті 26 закону у такій редакції: Обов’язковими реквізитами ощадного сертифіката банку є: найменування виду цінного папера, найменування і місцезнаходження банку, що видав сертифікат; серія і номер сертифіката; дата видачі; сума вкладу; валюта вкладу; процентна ставка; строк отримання вкладу; підпис керівника банку або іншої уповноваженої особи, скріплений печаткою банку (за наявності).
Як зазначаєтсья у пояснювальній записці, законом України від 15.04.2014 № 1206 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» було впроваджено перехід від обов’язкового до добровільного використання печаток юридичними особами. Законом України від 23.03.2017 № 1982 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» було внесено зміни у ряд законодавчих актів щодо виключення норми обов’язкового використання печатки в бізнесі.
«Попри вказане залишаються закони, що, незважаючи на загальне правило про добровільність використання печаток, роблять відбиток печатки обов’язковим реквізитом документів. Мова йде про Закон України «Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності», а також Закон України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», де така норма неоднозначно трактується на практиці. Відтак юридичні особи та фізичні особи-підприємці після реєстрації змушені вдаватися до платних послуг спеціалізованих штемпельно-граверних майстерень, що виготовляють печатки», - обґрунтовується у записці необхідність схвалення акту.
Наголошується, що схвалення законопроєкту сприятиме спрощенню ведення господарської діяльності шляхом скасування зайвих адміністративних процедур щодо оформлення та проставляння печатки.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», Нацбанк визначив правила застосування електронного підпису та печатки.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.