Ціну тютюнових виробів, вище за яку не дозволено здійснювати їх реалізацію, можна визначити множенням максимальної роздрібної ціни, зазначеної на пачці сигарет, на коефіцієнт 1,05. До такого висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, розглянувши касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства (ПАТ) на постанову Окружного адміністративного суду Києва від 18 липня 2016 року й ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 22 вересня 2016 року у справі № 826/26860/15 за позовом ПАТ до Центрального офісу з обслуговування великих платників Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби (МГУ ДФС) про визнання протиправним і скасування рішення про застосування фінансових санкцій.
Обставини справи
У грудні 2015 року ПАТ звернулось до суду з позовом до МГУ ДФС про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 11.11.2015 року.
Обґрунтовуючи позовну заяву, ПАТ вказувало, що оскаржуване рішення, яким на підставі абзацу 14 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 до позивача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 10 000,00 грн, є протиправним, а контролюючий орган дійшов безпідставних висновків про порушення позивачем вимог частини 13 статті 18 Закону № 481/95-BP.
Позивач зазначив, що актом фактичної перевірки встановлена реалізація Товариством на АЗС тютюнових виробів з однією власною назвою та максимальною роздрібною ціною (МРЦ) 14,00 грн на пачках за ціною 14,73 грн. Посилаючись на положення підпункту 14.1.106 статті 14, підпункту 215.3.10 статті 215 Податкового кодексу України (ПК), позивач наголошував, що визначення розміру фактичних роздрібних цін на тютюнові вироби має здійснюватися з розрахунку максимальної роздрібної ціни, встановленої виробником або імпортером підакцизного товару, збільшеної на суму акцизного податку, яка розраховується як 5% від бази оподаткування (вартості реалізованих підакцизних товарів). За математичними розрахунками позивача акцизний податок 5% у даному випадку становив 0,73 грн, відповідно ціна тютюнових виробів, вище за яку не дозволено здійснювати їх реалізацію, складає 14,73 грн.
Окружний адміністративний суд Києва постановою від 18.07.2016, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 22.09.2016, в позові відмовив з тих підстав, що у даному випадку ціна тютюнових виробів, вище за яку не дозволено здійснювати їх реалізацію, становить 14,70 грн, а позивач у судовому процесі не довів правильність розрахунку граничної роздрібної ціни з урахуванням акцизного податку на визначені тютюнові вироби на рівні 14,73 грн у мережі роздрібної торгівлі. Зважаючи на встановлені актом фактичної перевірки обставини, суд дійшов висновку про правомірність застосування до Товариства фінансових санкцій.
Товариство подало касаційну скаргу, в якій просить скасувати зазначені судові рішення та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Верховний Суд залишив касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані рішення – без змін.
На думку Суду, тютюнові вироби можна реалізовувати в роздрібній торгівлі, визначаючи максимальною роздрібною ціною вартість, яку необхідно збільшити на суму податку з підакцизних товарів. Тобто ціну тютюнових виробів, вище за яку не дозволено здійснювати їх реалізацію, можна визначити множенням максимальної роздрібної ціни, зазначеної на пачці сигарет, на коефіцієнт 1,05.
Товар, що перебував на реалізації у платника податків, є підакцизним товаром, при реалізації якого в роздріб, відповідно до підпункту 14.1.4 пункту 14.1 статті 14 ПК, ціна має включати акцизний податок у розмірі п’яти відсотків реалізованого товару.
Суд вказав, що цей непрямий податок розраховується з вартості тютюнових виробів, що не перевищує їх максимальну роздрібну ціну, встановлену виробником (імпортером) і зазначену на пачці.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.