Загибель байкера на Волині: суд готується винести вирок посадовцю у резонансній справі

08:33, 14 декабря 2021
Потерпілі сподіваються, що прокурор не дозволить «зам’яти справу» лісничого, з вини якого загинув байкер з Дніпропетровщини.
Загибель байкера на Волині: суд готується винести вирок посадовцю у резонансній справі
Джерело фото: kv.vl.court.gov.ua
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Ковельський міськрайонний суд Волинської області готується завершити розгляд кримінального провадження № 159/4082/20. Сторони вже впритул підійшли до судових дебатів. 

Нагадаємо, що 13.09.2019 близько 10:30 год. на автодорозі «Київ-Ковель-Ягодин», біля села Старі Кошари, відбулася смертельна аварія, в якій загинув байкер з Дніпропетровщини, інший мотоцикліст опинився в лікарні з закритою черепно-мозковою травмою та переламаними ребрами. 

Винуватцем ДТП виявився лісничий Ковельського Державного лісового господарства Зеленівського лісництва. Його автомобіль Volkswagen Sharan в момент аварії перетинав суцільну лінію дорожньої розмітки в напрямку міста Ковель.

У той же час по цій же трасі рухалася колона із дев'яти мотоциклів. Група їхала на мотофестіваль до м. Казімеж-Дольний у Польші. Як потім будуть розповідати учасники події, автомобіль Volkswagen Sharan розпочав рух раптово, не подаючи сигналу «поворотником» та перекриваючи шлях колоні. 

Як він згодом пояснював слідчим, він бачив значну кількість увімкнених ліхтарів, але вважав, що вони знаходяться на значній і безпечній відстані. Тому вирішив закінчити маневр. 

Перші два мотоцикли не встигли загальмувати і в’їхали в автомобіль лісничого. Один з байкерів опинився під авто, внаслідок чого і загинув. 

До речі, водій Volkswagen Sharan травм та ушкоджень не отримав.  

Кримінальним провадженням опікувалося ДБР. Слідчі Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, майже через рік - в липні 2020, повідомили лісничому про підозру в порушенні правил безпеки дорожнього руху, що спричинило смерть одного потерпілого, а ще одному – середньої тяжкості тілесне ушкодження (ч. 2 ст. 286 КК України). 

За версією слідства винуватець ДТП порушив вимоги пунктів 10.1, 10.4 Розділу 10 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, а саме:  - не переконався в тому, що маневрування буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху, - не дав дороги попутним транспортним засобам, що рухалися по головній дорозі в напрямку від міста Ковель до міста Любомль Волинської області, - виїхав на смугу руху вказаних транспортних засобів, - продовжуючи рух перетнув вузьку суцільну лінію, що поділяє транспортні потоки протилежних напрямків і позначає межі смуг руху на дорогах, чим створив загрозу безпеці дорожнього руху, перешкоду руху даним транспортним засобам, які рухалися в попутному напрямку, в результаті чого відбулося зіткнення вищевказаних трьох транспортних засобів.

Нагадаємо, що Постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 передбачено, що перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху. Перед поворотом праворуч та ліворуч, у тому числі в напрямку головної дороги, або розворотом водій повинен завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку, крім випадків, коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух, напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або рух можливий лише в одному напрямку, установленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою.  Водій, що виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям з відповідного крайнього положення на проїзній частині даного напрямку, повинен дати дорогу зустрічним транспортним засобам, а при виконанні цих маневрів не з крайнього лівого положення на проїзній частині - і попутним транспортним засобам. Водій, що виконує поворот ліворуч, повинен дати дорогу попутним транспортним засобам, які рухаються попереду нього і виконують розворот.

Моторошна історія з ДТП постала психотравмуючою для матері загиблого мотоцикліста. Проведеною психологічною експертизою для неї визначений еквівалент компенсації моральних страждань в розмірі 43 мінімальних заробітних плат. 

Незважаючи на тяжкість злочину (до 8 років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років), Личаківський районний суд міста Львова 21 липня 2020 р. не взяв підозрюваного під варту, а визначив йому запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання строком на два місяці. 

Крім того, суд поклав на нього обов’язки:

- прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожним їхнім викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;

- не відлучатись з території Ковельського району Волинської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та роботи;

- утримуватись від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні щодо його обставин;

- здати на зберігання до відповідного органу державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну. 

І до сьогодні підсудний знаходиться на волі, його не відсторонили від посади, на його майно навіть не накладений арешт (крім пошкодженого автомобіля). Потерпілі повідомляють, що завдана шкода їм не відшкодована. 

Як повідомили «Судово-юридичній газеті» потерпілі, неочікувано для них під час судового провадження почала змінюватися позиція прокуратури.

Раніше прокурори відкрито заявляли, що винуватця ДТП необхідно позбавити волі на 5 років, оскільки збитки не відшкодовані, а свідчення підсудний декілька разів змінював, намагаючись «звалити вину» на самих потерпілих. Не рятували його ані позитивні характеристики, ані четверо дітей, ані визнання провини. 

Але несподівано представники прокуратури заговорили вже про більш м’яку міру покарання – 3 роки позбавлення волі із застосуванням статті 75 Кримінального кодексу (тобто, покарати «умовно»), чим неприємно здивували потерпілих. Останні підозрюють, що у справу втрутилися корупційні фактори. 

Потерпілий у тій аварії Олег Мовмига зазначає, що з моменту ДТП минуло більше 2,5 років, що, незважаючи на досить широкий резонанс, викликаний зазначеною подією, дає підсудному можливість «спустити на гальмах» зазначену досить гучну справу.

«Залишається сподіватися, що незважаючи на дивні «миролюбні» рішення процесуальних керівників у зазначеній справі (незастосування запобіжного заходу, незастосування арешту майна підозрюваного, незастосування усунення з посади на період розслідування, ігнорування ролі безпосередніх керівників підприємства при скоєнні злочину), процесуальний керівник виявить принциповість і не дозволить цю резонансну, показову і знакову справу «спустити на гальмах» з дуже корупційним присмаком», - пояснив потерпілий для SUD.ua. 

Раніше розповідалося, яку відповідальність встановлять за керування переобладнаним транспортним засобом з ГБО, а також, в якому випадку водія, що вжив трохи алкоголю, не будуть штрафувати.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagramщоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики