Нардеп Денис Монастирський запропонував Верховній Раді ухвалити закон «Про забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства та інших осіб в інтересах правосуддя».
Відповідний законопроект внесений в парламент 12.07.2021 і має реєстраційний номер 5751.
Законопроектом передбачається створення КМУ нового органу – Національного агентства з питань забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства.
У Прикінцевих положеннях законопроекту пропонується створення такого органу упродовж 6 місяців з дня набрання Законом чинності.
Національне агентство з питань забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства буде центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства та інших осіб в інтересах правосуддя.
Національне агентство буде утворювати Кабінет міністрів України.
Загальна (гранична) чисельність Національного агентства становитиме 260 штатних посад, з яких співробітників – 210 штатних посад.
До структури Національного агентства увійдуть оперативні, оперативно-технічні підрозділи, підрозділ внутрішнього контролю, а також підрозділи інформаційно-аналітичного, кадрового, психологічного, правового, господарського, фінансового та інших видів забезпечення оперативно-службової діяльності.
Голову Національного агентства буде призначати Кабінет міністр України за поданням прем’єр-міністра України.
Повноваження голови Національного агентства припиняються Кабінетом міністрів України за поданням прем’єр-міністра України.
Строк повноважень голови Національного агентства становить три роки.
Відбір кандидата на посаду голови Національного агентства здійснює Конкурсна комісія з відбору кандидата на посаду голови Національного агентства, до складу якої входять:
1) голова Служби безпеки України або уповноважений ним перший заступник чи заступник голови Служби безпеки України;
2) генеральний прокурор або уповноважений ним перший заступник чи заступник генерального прокурора;
3) директор Національного антикорупційного бюро України або уповноважений ним перший заступник чи заступник директора Національного антикорупційного бюро України;
4) директор Державного бюро розслідувань або уповноважений ним перший заступник чи заступник директора Державного бюро розслідувань;
5) директор Бюро економічної безпеки України або уповноважений ним перший заступник чи заступник директора Бюро економічної безпеки України;
6) голова Національної поліції України або уповноважений ним перший заступник чи заступник голови Національної поліції України.
Конкурсна комісія формується не пізніше як за два місяці до завершення строку повноважень голови Національного агентства або протягом десяти днів з дня дострокового припинення його повноважень на посаді (звільнення).
Склад Конкурсної комісії затверджується Кабінетом міністрів України. Конкурсна комісія є повноважною за умови участі в її засіданнях не менше п’яти членів з шести.
Рішення Конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше чотирьох членів конкурсної комісії, присутніх на засіданні.
Національне агентство відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення такого законодавства та внесення в установленому порядку проектів законів та інших нормативно-правових актів на розгляд Кабінету міністрів України, інших суб’єктів законодавчої ініціативи;
2) вивчає міжнародний досвід у сфері забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства, розробляє пропозиції щодо впровадження кращої міжнародної практики;
3) розробляє проект Національної стратегії забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства та подає його на затвердження Кабінету міністрів України;
4) у порядку, визначеному законодавством, має безпосередній, у тому числі автоматизований, доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, а також має право обмежувати видачу даних з них, користуватися державними, у тому числі урядовими, засобами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
Порядок доступу та обмеження видачі даних визначається відповідними міжвідомчими угодами (меморандумами), спільними наказами (розпорядженнями) та протоколами до них або в порядку електронної інформаційної взаємодії, якщо інше не передбачено законом.
Обробка такої інформації здійснюється Національним агентством із дотриманням законодавства про захист персональних даних та забезпеченням таємниці, що охороняється законом;
5) вживає заходи щодо технічного, криптографічного та інших видів захисту інформації;
6) відкриває та використовує рахунки в національній та іноземній валютах у банках та інших фінансових установах;
7) використовує умовні найменування її підрозділів;
8) використовує співробітників під прикриттям;
9) утворює, реорганізовує та ліквідовує структури прикриття, використовує та відчужує кошти та майно, набуті в результаті їх діяльності;
10) виготовляє та використовує засоби прикриття, у тому числі використовує документи, що прикривають співробітників та відомчу приналежність підрозділів, підприємств, установ, організацій, закладів, будівель, приміщень і транспортних засобів до Національного агентства;
11) встановлює на конфіденційній основі співробітництво з повнолітніми, дієздатними особами, які добровільно дали на це згоду, матеріально і морально заохочує осіб, які надають допомогу Національному агентству у реалізації ним своїх повноважень;
12) використовує добровільну допомогу фізичних та юридичних осіб, у тому числі на договірних засадах;
13) використовує послуги експертів і консультантів, у тому числі фахівців інших органів, підприємств, установ, організацій будь-якої форми власності на платній і безоплатній основі;
14) платно або безоплатно використовує на договірних засадах службові приміщення, транспортні засоби та інше майно підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, а також за згодою окремих осіб, у тому числі на договірних засадах, належні їм жилі та нежилі приміщення, транспортні засоби та інше майно;
15) виступає замовником науково-дослідних, дослідно-конструкторських та інших робіт, зокрема з розроблення і виготовлення спеціальної техніки, спеціальних технічних засобів, необхідних для здійснення заходів забезпечення безпеки, проводить їх випробування та дослідну експлуатацію;
16) розробляє і затверджує методики з питань забезпечення безпеки учасників кримінального судочинства;
17) надає консультативну допомогу, організовує проведення, проводить та бере участь у навчально-тренувальних, інструкторсько-методичних заходах, інших заходах з підвищення кваліфікації, у тому числі міжвідомчих, міжнародних та закордонних;
18) здійснює опитування осіб, у тому числі з використанням технічних засобів реєстрації реакцій людини;
19) здійснює обробку персональних даних співробітників, працівників Національного агентства та осіб, залучених до конфіденційного співробітництва;
20) забезпечує власну безпеку діяльності Національного агентства, захист сил і засобів Національного агентства, а також інформації, якою воно володіє та/або обробляє, від протиправних дій та загроз;
21) використовує і застосовує у порядку та на підставах, передбачених цим Законом, фізичний вплив (силу), спеціальні засоби та зброю;
22) має відомчу символіку, відомчі заохочувальні відзнаки, у тому числі відзнаки «Вогнепальна зброя» та «Холодна зброя»;
23) управляє об’єктами державної власності;
24) приймає нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції;
25) здійснює інші повноваження, визначені цим Законом.
Раніше Рада прийняла за основу реформу виконавчого провадження.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.