Після чималої кількості засідань Робочої групи щодо реформування законодавства у сфері примусового виконання судових рішень та рішень інших органів, проведення відповідних слухань у Комітеті Верховної Ради з питань правової політики представники Асоціації приватних виконавців України, Міністерства юстиції України та парламентарії нарешті дійшли згоди щодо створення Редакційного комітету, який протягом місяця техніко-юридично відредагує нову редакцію законопроекту «Про виконавче провадження» на основі законопроекту № 3726, підготовленого професійною спільнотою приватних виконавців. Про це повідомила пресслужба АПВУ.
Незважаючи на домовленості та оприлюднені Рекомендації Комітету з правової політики Верховної Ради України за результатами комітетських слухань, представники АПВУ вирішили за доцільне наголосили на принципово важливих моментах, які обов’язково мають бути закріплені у новому законопроекті:
Нагадаємо, що Робоча група з реформування законодавства у сфері примусового виконання судових рішень та рішень інших органів була створена з метою підготовки якісного законопроекту, у тому числі з урахуванням вимог підписаного Україною з ЄС Меморандуму щодо отримання макрофінансової допомоги, який передбачає повне зрівняння повноважень державних і приватних виконавців судових рішень. Свої варіанти законодавчих актів запропонували як державний регулятор даної сфери в особі Міністерства юстиції (законопроект № 3609), так і професійна спільнота приватних виконавців (так званий європейський пакет законопроектів № 3726-29).
Зокрема, Мін’юст таки погодився зрівняти повноваження державних і приватних виконавців, але аж у 2024 році, і за умови, що приватних виконавців буде не менше 1000 осіб. Приватні виконавці назвали таку позицію регулятора маніпуляцією з вимогами Меморандуму.
«Сьогодні ми маємо 246 приватних виконавців, які з 2017 року працюють по всій території України. Зростання йде дуже повільно, бо Мін’юст ніяк не хоче приводити умови проведення іспиту на вступ до професії до вимог законодавства, яке говорить про автоматизоване анонімне тестування. Якщо перші два етапи іспиту ще можна назвати такими, то третій етап не є анонімним, і не є тестуванням. Через це люди масово не йдуть у професію. В такому разі у регулятора з’являться усі підстави сказати – раз приватних виконавців мало, то нема чого їм розширювати повноваження. Виходить замкнене коло», - зауважив тоді «Судово-юридичній газеті» один із співавторів законопроекту № 3726, приватний виконавець Андрій Авторгов.
В АПВУ переконані, що зміни у системі виконання судових рішень та рішень інших органів потрібні не виконавцям, а в першу чергу державі, кредиторам і суспільству.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.