На сайті Верховної Ради оприлюднений законопроект, який входить до пакета законопроектів про податкову амністію. Ініціатором законопроектів є Президент України Володимир Зеленський. Законопроекти визначені як невідкладні.
Всього їх чотири:
Останній буде розглядати Комітет з питань правоохоронної діяльності, керівником якого є Денис Монастирський.
Законопроект також розглянуть:
Комітет з питань правової політики;
Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики;
Комітет з питань економічного розвитку;
Комітет з питань цифрової трансформації;
Комітет з питань бюджету;
Комітет з питань антикорупційної політики;
Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу.
Метою законопроекту є наданням державних гарантій у частині звільнення декларантів, які мають не задекларовані активи, від адміністративної та кримінальної відповідальності за несплату податків і зборів з доходів, що стали джерелом походження таких активів, та/або їх недекларування в порушення податкового та валютного законодавства за умови сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Законопроектом пропонується внести низку змін до:
- Кодексу України про адміністративні правопорушення,
- Кримінального кодексу України;
- Кримінального процесуального кодексу України.
Змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачається, зокрема, визначити підстави та порядок звільнення фізичної особи, яка подала одноразову (спеціальну) добровільну декларацію та виконала пов'язані з цим інші законодавчі вимоги, від адміністративної відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені статтями 155-1, 162, 162-1, 163-1, 163-2, 163-4, 163-15, 164, 164-1, 164-2, 165-1 та 166-6 КУпАП.
Одночасно у податківців хочуть забрати розгляд справ, пов’язаних з ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1 КУпАП).
Аналогічно фінансові органи позбавляться права складати протоколи за статтями 164, 164-1 КУпАП.
Змінами до Кримінального кодексу України пропонується встановити, що подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації та сплата узгодженої суми збору є підставою для звільнення декларанта від кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) (стаття 212 Кримінального кодексу України) чи за ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (стаття 212-1 Кримінального кодексу України).
При цьому також запроваджується кримінальна відповідальність за незаконне розголошення, передачу або надання доступу до інформації, що міститься в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (стаття 232-3).
Не буде вважатися незаконним розголошення, передача або надання доступу до інформації, що здійснюються за згодою або зверненням декларанта або в порядку обміну інформацією між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і компетентним органом іноземної держави відповідно до міжнародного договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, чи укладеного на його підставі міжвідомчого договору, або за рішенням суду.
Змінами до Кримінального процесуального кодексу України передбачається встановити для декларантів гарантії щодо недопустимості використання документів, отриманих у порядку одноразового (спеціального) добровільного декларування, як доказів на підтвердження винуватості підозрюваного, обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених статтями 212 та 212-1 Кримінального кодексу України.
За обставинами декларування не можуть бути допитані як свідки нотаріуси.
Документи, подані особою в порядку одноразового (спеціального) добровільного, зокрема, одноразова (спеціальна) добровільна декларація, знеособлена одноразова (спеціальна) добровільна декларація, не можуть бути використані на підтвердження винуватості підозрюваного, обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених статтями 212, 212-1 Кримінального кодексу України, в межах складу та вартості об'єктів декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації як база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Оригінал або копія підписаної особисто декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації, а також оригінали або копії документів, що додаються до знеособленої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, а також оригінал або копія договору, укладеного між декларантом та його уповноваженим представником про надання послуг з подання знеособленої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, стануть речами і документами, до яких заборонено доступ.
Ініціатива Президента України Володимира Зеленського передбачає провести у період з 1 липня 2021 року до 1 липня 2022 року одноразове (спеціальне) добровільне декларування активів фізичних осіб.
Для цього фізичні особи – резиденти України, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об'єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків, матимуть право подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію із зазначенням активів, що належать суб'єкту декларування на праві приватної власності, якщо такі активи були одержані (набуті) за рахунок доходів, що підлягали в момент їх отримання оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та/або не були задекларовані в порушення податкового законодавства та валютного законодавства протягом будь-якого з податкових періодів до 1 січня 2021 року.
Раніше Гетманцев оприлюднив алгоритм проведення податкової амністії в Україні.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.