Значну частину працездатного населення нашої країни складають офісні працівники, і їх кількість щороку зростає. Тому великої ваги набуває дотримання комфортних умов праці на робочому місці.
Одним із основних параметрів мікроклімату офісних приміщень виступає температура.
Нормативним документом з цього приводу є ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», ухвалені ще в грудні 1999 року.
Згідно з ними, мікроклімат виробничих приміщень поділяється на три умови:
Від цих умов залежить встановлення діапазону температур приміщень у теплий та опалювальний період.
Також на встановлення температури впливає інтенсивність фізичної праці - розмежування робіт за важкістю на основі загальних енерговитрат організму.
До категорії Iа, легких фізичних робіт, відносять ті види діяльності, при яких витрата енергії становить 105-140 Вт (90-120 ккал / год). Вони виконуються сидячи і не потребують значного фізичного напруження.
До категорії Iб належать роботи, що виконуються сидячи, стоячи або пов'язані з ходьбою. Вони супроводжуються деяким фізичним напруженням.
Роботи середньої тяжкості визначаються категоріями IIа і IIб, відповідно, категорія IIа включає ті види робіт, де передбачається ходьба і переміщення дрібних предметів (до 1 кг) або предметів у положенні сидячи, які вимагають певного фізичного напруження. До категорії IIб належать види робіт, що виконуються стоячи і пов'язані з ходьбою та переміщенням предметів до 10 кг з помірними зусиллями.
Під важкою категорією III, розуміють всі види діяльності, де витрати енергії становлять 291-349 Вт (251-300 ккал / год). До цієї категорії відносять роботи, що виконуються стоячи, пов'язані з постійним переміщенням вантажів понад 10 кг і вимагають значних зусиль.
Офісні співробітники відносяться до категорії працівників з низькою інтенсивністю енерговитрат. Для них температура повітря в українських офісах у зимовий період встановлена в діапазоні 22-24°С.
Крім того, в ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування» вказані температурні показники в залежності від типу приміщень.
Оптимальні температури, скажімо, для офісу з відкритим плануванням там також зазначені в межах 22-24°С.
Як правильно вимірювати температуру?
Можна використовувати звичайний термометр. Потрібно розташувати його на відстані не менше 1 метра від зовнішніх стін і на висоті не менше 1,5 метра від підлоги. Контрольні заміри потрібно робити кожну годину протягом доби, якщо підозрюєте відхилення від нормативної температури опалення.
Що з цим робити?
Роботодавці повинні дбати про створення належних, безпечних і здорових умов праці для своїх працівників, що передбачено Конституцією України (ч. 4 ст. 43), ст. 153 Кодексу законів про працю України, ст. 6 та ч. 1 ст. 13 Закону України «Про охорону праці».
При недотриманні вказаних показників мікроклімату в офісних приміщеннях робочий день для робітників повинен бути скорочений мінімум на 10%.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.