В Верховной Раде 28 августа главой Комитета по вопросам правоохранительной деятельности Денисом Монастырским зарегистрировано постановление о принятии законопроекта о внесении изменений в Кодекс Украины об административных правонарушениях относительно особенностей составления протокола об административном правонарушении в отношении несоблюдения установленных законом сроков (сроков) предоставления ответа на обращение или запрос народного депутата Украины.
Так, этим законопроектом №3503 предлагается составлять соответствующий протокол на лицо в его отсутствие.
А именно, вводится статья 256-1 КоАП:
«Стаття 256-1. Особливості складення протоколу про адміністративне правопорушення щодо недодержання встановлених законом строків (термінів) надання відповіді на звернення або запит народного депутата України.
У справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в частинах першій–четвертій статті 188-19 цього Кодексу, протоколи про правопорушення складаються та підписуються без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У такому випадку права і обов'язки такої особи, передбачені статтею 268 цього Кодексу, зазначаються в протоколі, який надсилається вказаній особі за її місцем роботи, служби.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право впродовж 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання протоколу про адміністративне правопорушення подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу».
Вместе с тем, в ГНЭУ высказали замечания по поводу такой новеллы:
«За загальним правилом протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках (ч. 2 ст. 254 КУпАП). Законопроектом пропонується зробити виняток з цього правила та встановити, що «зазначене положення не стосується випадків, передбачених статтею 256-1 цього Кодексу» (зміни до ст. 254). Проте у новій ст. 256-1 КУпАП не зазначається термін складання протоколу про адміністративне правопорушення, що, на наш погляд, є суттєвою прогалиною.
У проекті доцільно врахувати ситуації, коли протокол про адміністративне правопорушення, який складений за відсутності особи, яка його вчинила, не буде доставлений особі (через відсутність особи за місцем роботи або служби, неякісну роботу пошти, неправильні дані особи в протоколі тощо). У такому разі особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, не зможе скористатися правами, передбаченими ст. 268 КУпАП».
Как поясняют авторы законопроекта, в среднем за каденцию народный депутат Украины направляет в государственные органы, органы местного самоуправления и организации всех форм собственности от 500 до 2000 запросов и обращений, а с учетом того, что конституционный состав отечественного парламента составляет 450 депутатов, такая форма коммуникации достаточно массовая.
При этом, несмотря на административную ответственность, количество нарушений сроков рассмотрения запросов/обращений и случаев предоставления ложной информации постоянно увеличивается.
«По мнению большинства юристов, эффективность юридической ответственности зависит не только от вида и размера взыскания (наказания), но и от соблюдения принципа неотвратимости такого наказания», — отмечают авторы.
Подписывайтесь на наш Telegram-канал, чтобы быть в курсе самых важных событий.