Комітет з питань антикорупційної політики підтримав зміни до закону про Антикорсуд

12:10, 5 декабря 2019
Відповідно до законопроекту термін «злочин» замінено терміном «кримінальні правопорушення».
Комітет з питань антикорупційної політики підтримав зміни до закону про Антикорсуд
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

4 грудня Комітет з питань антикорупційної політики рекомендував Верховній Раді включити до порядку денного та за результатами розгляду ухвалити за основу законопроект №2483 «Про внесення змін до Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень».

На засіданні члени комітету підкреслили, що законопроект має  технічний характер. Нагадаємо, що законопроектом №2483 запроваджено поняття «кримінальні правопорушення». До кримінальних правопорушень віднесено усі кримінально карані діяння, які поділяються на злочини та кримінальні проступки. Таким чином, змінами до законодавства про кримінальну відповідальність термін «злочин» замінено терміном «кримінальні правопорушення» у відповідних випадках.

Під час обговорення виникло питання щодо дати набуття чинності змін, адже, як відомо, днями депутати відтермінували впровадження закону про кримінальні проступки.

Комітет приділив увагу також законопроекту №2234 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення відповідальності за формування системи ціноутворення в будівництві автомобільних доріг загального користування».

Проектом закону пропонується внести зміни до Законів України «Про ціни і ціноутворення» та «Про інвестиційну діяльність», передбачивши, що центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в сфері дорожнього господарства, надається право затверджувати методики та нормативи визначення вартості будівництва автомобільних доріг загального користування з урахуванням галузевої специфіки, в яких буде передбачено:

  1. Скасування нормативного регулювання окремих складових вартості дорожніх робіт (заробітної плати, загальновиробничих, адміністративних витрат, кошторисного прибутку, коштів на покриття ризику) на стадії складання договірної ціни та проведення взаєморозрахунків;
  2. Перехід при бюджетному фінансуванні до твердої договірної ціни з можливістю відшкодування ризиків;
  3. Застосування ресурсного методу лише на етапі складання інвесторської кошторисної документації;
  4. Спрощення форм документації.

Так, при обговоренні цього проекту закону у членів комітету виникли питання щодо юридичної визначеності терміна «порядок  застосування нормативів у сфері будівництва доріг».

Директор державного науково-дослідного інституту Артем Безуглий, розповів що мається на увазі під терміном  «порядок застосування нормативів у сфері будівництва доріг».

«Мається на увазі те, що на сьогоднішній день є пропозиція передати повноваження затверджувати методики щодо визначення вартості дорожніх робіт Міністерству інфраструктури. Саме Мінінфраструктури матиме можливість трактувати положення в системі ціноутворення. Це і йдеться у Порядку застосування».

«Статтею 11 Закону України «Про автомобільні дороги» передбачено можливість для Міністерства інфраструктури формувати та реалізовувати політику. Відповідно до положення про Міністерство інфраструктури,  також передбачено затвердження нормативів та методик визначення вартості дорожніх робіт. У законодавчому плані це питання не було врегульовано», — підкреслив Артем Безуглий.

Директор департаменту дорожнього господарства Міністерства інфраструктури України Рябова Ольга зауважила: «Законопроектом №2483 передбачається повноваження з визначення нормативів, це кількісні показники: витрати матеріалів, трудові витрати. А порядок застосування — це буде нормативно правовий акт, в якому буде зазначено, як суб’єктам дорожнього господарства застосовувати той чи інший норматив. Це робиться, щоб система була цілісною».

До поданого законопроекту також висловило свої зауваження Головне науково-експертне управління.

На думку ГНЕУ, таким, що не відповідає принципу юридичної визначеності, у проекті є припис нової ч. 3 ст. 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення», за яким порядок застосування нормативних документів і нормативів визначення вартості будівництва, поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства. Із запропонованої редакції неможливо визначити зміст цього припису та належним чином оцінити рівень відповідності пропонованого у ньому повноваження, зазначеного ЦОВВ, його повноваженню щодо нормативно-правового регулювання у сфері дорожнього господарства, покладеного на нього Законом України «Про автомобільні дороги» (ст. 11), у зв’язку з чим неможливо визначити необхідність внесення пропонованих змін до відповідного Закону.

Комітет визнав законопроект №2334 таким, що відповідає вимогам антикорупційного законодавства, з урахуванням пропозиції ГНЕУ, що для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту доцільно отримати експертний висновок уряду.

Також ми писали, що Комітет ВР з питань антикорупційної політики підтримав законопроект про електронну звітність партій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики