Запропонована підготовчою групою матриця кількості комітетів Верховної Ради, яка передбачає скорочення 27 комітетів і однієї спеціальної комісії до 23 комітетів, виникла на основі аналізу ефективності роботи парламенту попереднього скликання. Крім того, повноваження комітетів, що не відповідають Конституції України і які помилково потрапляли до нової редакції предметів відання комітетів, виправлені.
Про це заявив координатор однієї з підготовчих груп Руслан Стефанчук.
За його словами, новий склад парламенту хоче поламати традицію, коли комітети створювались під певні особи, під гарними гаслами, а в результаті за весь час своєї каденції спромагалися підготувати лише 2-3 законопроекти.
«Ми вирішили взяти за основу не людей, яких треба працевлаштувати, як це було при попередньому скликанні, а саме напрямки, які треба розвивати», — наголосив народний депутат.
Крім того, він повідомив, що підготовча група орієнтувалась на створення не маленьких тематичних, а великих повноцінних комітетів, з нормальним секретаріатом і можливістю підготовки якісних законодавчих актів. Тому до предметів відання окремих комітетів додавали, або переносили з інших дотичні питання.
У той же час, на думку координатора підготовчої групи, комітет є тільки однією з форм ефективної співпраці парламентаріїв. Тому в подальшому будуть підтримуватися в межах Верховної Ради утворення різних парламентських груп за певними тематичними напрямками.
«Законодавчі акти в таких групах будуть набагато швидше долати шлях від ідеї до практичної реалізації», — переконаний Руслан Стефанчук.
Також він запевнив, що в основі повноважень кожного комітету лежить Конституція України. Зокрема, чутки, що новий Комітет з правової політики, який пропонують утворити замість Комітету з питань правової політики та правосуддя, знову хоче повернути собі повноваження призначати та звільняти суддів, не відповідає дійсності. Ці повноваження випадково потратили до предметів відання комітету з попередніх матриць і були усунені на засіданнях підготовчої групи.
«Остаточна редакція предметів відання Комітету правової політики повністю кореспондується з новим статусом судових органів, який виник внаслідок змін, внесених до Конституції України у 2016 році», — підсумував Руслан Стефанчук.