17.11.2010 року відбулось засідання парламентського Комітету з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва Верховної Ради України. Як Президенту Федерації оцінювачів бізнесі та інтелектуальної власності разом з представниками Європейської бізнес асоціації я прийняла участь у даному засіданні.
Одним з питань на порядку денному засідання Комітету був розгляд щодо профільних проектів Закону :
- Про регулювання оціночної діяльності в Україні, реєстр. ? 4487 від 15.05.2009 р., суб'єкти законодавчої ініціативи: н.д. Куліков К.Б.;
- Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні, реєстр. ? 4487-1 від 25.05.2009 р., суб'єкти законодавчої ініціативи: н.д. Бондар О.М. та ін.;
- Про внесення змін до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та інших законодавчих актів України (щодо усунення корупційних механізмів у сфері оціночної діяльності та недопущення монополізації сфери оціночної діяльності), реєстр. ? 4709 від 24.06.2009 р., суб'єкти законодавчої ініціативи: н.д. Боднар О.Б.
Раніше всі вони через своє недоопрацювання були відхилені та зняті з розгляду. Голова Комітету Н. Королевська пропонувала поновити їх розгляд, але присутній на засіданні представник одного з держрегуляторів оціночної діяльності, перший заступник Голови ФДМУ Григоренко, запропонував інше рішення. Пропозиція пана Григоренка полягала у відхиленні розгляду всіх трьох проектів, оскільки, за його словами, у Фонді вже створено робочу групу, що працює над новим варіантом зазначеного Закону. За його словами, до складу робочої групи входять представники органів державної влади, громадських організацій оцінювачів, профільні фахівці. Робоча група має намір представити новим проект вже за місяць. Пропозицію також підтримав представник іншого держрегулятора у сфері оцінки – Держкомзему.
Отже, фінальним рішенням Комітету стало відхилення від розгляду представлених проектів. Важко переоцінити роль зазначеного проекту для ринку оцінки. Тому цілком логічно очікувати, що даний процес має вестися максимально прозоро та за участі більшості учасників ринку оцінки, а не лише вузького кола осіб. Наразі ж поки немає жодного натяку у відповідних відкритих джерелах щодо змісту даного документу, його концепції, що унеможливлює вплив на законотворчий процес як громадської думки, так і безпосередньо оціночної спільноти.