Вперше з моменту збиття українського літака МАУ Boeing-737 рейсу PS752, що прямував за маршрутом Тегеран-Київ, опублікували імена іранських військових, які можуть бути винні у трагедії. Їм інкримінується службова недбалість, необережність та неналежне виконання службових обов'язків.
Про це розповів колишній заступник генерального прокурора України Гюндуз Мамедов на «Радіо Свобода».
«Українське слідство має перевірити причетність до злочину усіх осіб та детально проаналізувати звіт Асоціації членів сімей загиблих, опублікованому у листопаді 2021 року. В цьому звіті наводяться важливі аргументи щодо кваліфікації злочину, а також спростування інформації, наданої Іранською стороною у ході досудового розслідування.
Зокрема необхідно перевірити на причетність до вчинення злочину військовослужбовців нижніх ланок Корпусу вартових Ісламської революції (IRGC), у тому числі: капітана Мехді Хосраві (Mehdi Khosravi, командир ТОР М-1), першого лейтенанта Мейсама Хейроллахі (Meysam Kheirollahi, оператор), третього лейтенанта Саєда Ахмада Мірі (Seyed Ahmad Miri, оператор), першого лейтенанта Маґаммада Маджіда Еслама Дооста (Mohammad Majid Eslam Doost), капітана Саджада Мохаммаді (Sajjad Mohammadi), майора Хамеда Мабхута (Hamed Mabhout), другого бригадного генерала Ібрагіма Сафаї Кіа (Ibrahim Safaei Kia), бригадного генерала Алі Акбара Сейдуна (Ali Akbar Seydoun) та одного військового Іранської Армії полковника Мостафи Фараті (Mostafa Faratі), яким інкримінується службова недбалість, необережність та неналежне виконання службових обов’язків та інших причетних осіб», - сказав експосадовець.
Також він зазначає, що Україна здійснює власне досудове розслідування. Воно проводиться за фактами умисного вбивства двох і більше осіб, вчиненого способом, небезпечним для життя багатьох осіб; умисного пошкодження майна, яке спричинило загибель людей; а також порушення правил безпеки руху або експлуатації транспорту з попередньою правовою кваліфікацією кримінальних правопорушень за п.п. 1, 5 ч. 2 ст.115, ч.2 ст. 194, ч.3 ст. 276 КК України.
Крім того, зі слів експосадовця, українське розслідування просувалося би значно краще, якби іранська сторона надавала належне сприяння. Іранська влада давала подвійні сигнали.
«Наприклад, з одного боку, в перші дні після катастрофи надала українським фахівцям доступ до місця падіння літака, проте наші фахівці на місці могли лише спостерігати, як іранці бульдозером збирають уламки українського літака. Тобто вже не було з чим працювати. Далі іранська сторона неодноразово підкреслювала, що розслідування атаки на літак МАУ є внутрішньою справою Ірану. Дані іранського слідства були засекречені. Українська сторона пропонувала проведення спільних експертиз на території Ірану за участю українських експертів, але ці пропозиції були проігноровані компетентними органами Ірану», каже Гюндуз Мамедов.
Крім того, він зауважує, що є фактори, що «дають змогу кваліфікувати атаку на український літак не як банальну помилку, а як воєнний злочин».
«У разі відмови Ірану визнати свою міжнародно-правову відповідальність та сплатити належні компенсації, Україна може і повинна самостійно або разом з іншими державами звернутись до відповідних міжнародних органів. Зокрема в рамках механізмів, передбачених Чиказькою та Монреальською конвенціями, Україна може подати відповідний позов проти Ірану до Міжнародного суду ООН», - сказав колишній заступник генерального прокурора України.
Також «Судово-юридична газета» писала про справа МАУ: прокуратура Ірану висунула обвинувачення проти 10 осіб.
Крім того, Україна очікує підтвердження арешту шести причетних до збиття літака МАУ.
Нагадаємо, Венедіктова повідомила деталі щодо слідства у справі МАУ.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.