У неприємну ситуацію може потрапити не тільки відвідувач закладу громадського харчування, а й сам ресторатор. Адже нерідко з'являються клієнти-шахраї, які прагнуть не тільки смачно поїсти, а й трохи підзаробити.
Як правило, «ресторанні» шахраї в кінці трапези піднімають шум, мовляв, знайшли на тарілці волосся. Від пропозиції замінити блюдо вони відмовляються, адже їх мета — гроші. В цьому випадку довести свою правоту закладу майже нереально. Єдине, що може допомогти в такій ситуації, — камери відеоспостереження.
Але часто персонал дійсно помиляється. Якщо Вам принесли дуже солону їжу або в тарілці виявлена муха чи волосся, то можна вимагати замінити блюдо або повернути сплачені за нього кошти. І зробити це вам повинні безкоштовно. У такій ситуації досвідчений ресторатор не стане доводити справу до скандалу, адже правило «Клієнт завжди правий» ніхто не відміняв.
За кордоном не залишити офіціанту в кафе на чай — значить образити. Середній розмір чайових становить від 5 до 10% від рахунку. В Україні, як правило, сплата чайових — справа добровільна. Адже всі необхідні витрати на утримання ресторану і приготування їжі закладені у вартість страви. Правда, існують заклади громадського харчування, які беруть плату за обслуговування незалежно від бажання клієнтів. Чи можуть вони так чинити? Можуть, але тільки за умови, що клієнт попереджений (наприклад, прописано в меню) і згоден на надання йому такої послуги: відмовитися від неї можна тільки в тому випадку, коли маєте скарги на обслуговування. Якщо послуги були надані якісно та у Вас немає претензій, то потрібно сплатити ці відсотки.
В кінці нагадаємо основні поради: