За всіма активно просуваючимися нововведеннями законодавства, а разом з ними — і новими можливостями роботи з реєстрами, встигають стежити далеко не всі юристи, а про простого українця і говорити не доводиться.
Нагадаємо, що з 1 травня 2016 року Міністерство юстиції остаточно зняло з себе тягар реєстрації бізнесу і нерухомості. Ці повноваження отримали нотаріуси, акредитовані суб'єкти і місцеві органи влади. Уже перша практика показала багато слабких місць такого починання і стала приводом для хвилювання громадян.
Так, після лібералізації реєстраційної системи український бізнес зіткнувся зі спробами захоплення майна. Наприклад 21 липня 2016 року приватний нотаріус анулював реєстрацію майнових прав Укрсоцбанку на належну фінустанові будівлю по вул. Амосова, 12, в м. Київ (БЦ «Горизонт Парк»). Новим «власником» будівлі тимчасово стала компанія ТОВ ««Проект» А», правда Міністерство юстиції досить швидко відновило майнові права Укрсобанка на об'єкт. Атакам піддавалися навіть великі компанії з іноземними інвестиціями, як торговельна мережа Novus, девелоперська група Arricano (ТРЦ Sky Mall) і агрохолдинг Bunge (виробник соняшникової олії ТМ «Олейна»).
У зв'язку з цим, в 2016 році в ЗМІ з'явилися різко критичні матеріали на тему боротьби з рейдерством з боку Міністерства юстиції, а саме Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Як приклад, наводилася наступна шахрайська схема. Громадянин, який вирішив вчинити шахрайство, разом з законослухняним набувачем йде до знайомого реєстратору. Останній здійснює реєстраційні дії і при цьому допускає ту чи іншу технічну помилку. Цього достатньо для того, щоб подати скаргу в вищезазначену комісію, і вона на цілком законних підставах скасує дану реєстрацію. Саме такі факти і дали підстави для звинувачень нового органу зокрема і Мін'юсту в цілому, хоча чиновники Мін'юсту спробували заспокоїти громадськість, посилаючись на те, що за статистикою кількість спроб рейдерства навіть зменшилася.
Реєстрація сама по собі не встановлює право власності, а лише ставить держорган до відома про здійснення угоди, завершує і підтверджує її, однак не виключено, що в разі особливої зацікавленості будь-якої, в т. ч. і цей, механізм може стати початком незаконного заволодіння майном і бізнесом хоча б тому, що друга сторона (добросовісний набувач) може не знати про те, що була розглянута скарга і реєстрація скасована, а за цей час, теоретично, можуть пройти терміни оскарження.
Для законослухняного, сумлінного набувача скасування реєстраційної дії в будь-якому випадку буде означати, що йому доведеться понести додаткові фінансові витрати, щоб залагодити ситуацію, а також витратити свій час і нерви.
Втім, є простий спосіб убезпечити себе і своє майно. Оскільки адвокатська компанія «Прайм» щодня стикається зі зверненнями клієнтів, пов'язаними з рейдерськими атаками, недобросовісними виконавчими провадженнями і незаконним заволодінням і продажем заставного майна, там з досвіду знають, що оперативне реагування на проблему дає значний пріоритет в попередженні злочинних намірів зловмисників.
Саме для того, щоб не допустити провести заплутані ланцюги продажів і відреагувати на зміну статусу об'єкта нерухомості в державних реєстрах, «Прайм» пропонує унікальну послугу, яка дозволяє оперативно, день в день відреагувати на зміну статусу об'єкта.
Так, в разі зміни статусу об'єкта в державних реєстрах компанія відправляє клієнту смс-сповіщення про факт зміни статусу, який відбувся в реєстрі в день зміни. Це може бути зміна власника, будь-який перехід права власності, арешт, заборона, інше обтяження.
Таким чином, є можливість швидко зреагувати і запобігти негативним наслідкам.
Про те, як поставити майно на онлайн-контроль, можна детально прочитати на сторінці АК «Прайм» в Facebook.