Кабмін вніс до Верховної Ради законопроект, яким пропонується зробити більш чіткою процедуру стягнення необгрунтованих активів у дохід держави. Йдеться про законопроект 9457, який розробило НАЗК.
Так, у проекті Закону пропонується закріпити повноваження НАЗК з виявлення ознак незаконного збагачення та необґрунтованості активів у межах здійснення повноважень щодо контролю, перевірки декларацій та проведення моніторингу способу життя (визначених пунктом 7-1 частини першої статті 11 Закону).
Так, відповідно до статті 51-3 Закону про запобігання корупції повна перевірка декларації полягає, зокрема, у з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів.
Як зазначає НАЗК, запропоновані доповнення кореспондуються з пунктом 5-7 частини першої статті 12 Закону, яким встановлено права Національного агентства, у разі встановлення ним доказів того, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, набула необґрунтовані активи або що такі активи набула інша особа за її дорученням чи в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, – порушувати перед Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою або у визначених законом випадках – перед Офісом Генерального прокурора питання щодо звернення до суду з позовом про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.
Вказані права були закріплені Законом України від 31 жовтня 2019 року № 263-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо конфіскації незаконних активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і покарання за набуття таких активів».
Водночас до сьогодні не були внесені відповідні зміни до статті 11 Закону щодо повноважень Національного агентства з виявлення ознак необґрунтованих активів та незаконного збагачення. Наразі Національне агентство разом із правоохоронними та іншими антикорупційними органами бере активну участь у розробці спільного підходу щодо реалізації інституту визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.
Нагадаємо, що відповідно до іншого законопроекту 9454, який було внесено 3 липня, пропонується розпочати моніторинг суддів Верховного Суду. Після прийняття рішення про проведення моніторингу роботи суду Вища рада правосуддя звертається до НАЗК, із:
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.