Верховна Рада наразі не приймає на офіційну електронну пошту звернення громадян і юридичних осіб, спрямовані як всьому парламенту, так і конкретним депутатам. Про це «Судово-юридичній газеті» повідомили в Апараті Верховної Ради.
«Відповідно до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 08.02.2021 р. № 19:
1. Якщо лист, надісланий на єдину електронну адресу запитів на інформацію Апарату [email protected]або шляхом заповнення запитувачем електронної форми запиту на інформацію в "Електронному кабінеті громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України, за змістом не є запитом на інформацію, він не підлягає реєстрації та розгляду. У разі надходження такого листа структурний підрозділ з питань звернень громадян надсилає його автору автоматично створене повідомлення про належні способи подання документів різних видів до Верховної Ради України та Апарату;
2. Кореспонденція, що надходить на електронні поштові скриньки домену gov.ua, не реєструється в єдиній автоматизованій системи роботи з документами у Верховній Раді України як документ, не розглядається і відповідь на неї не надається, крім документів, отриманих від іноземних парламентів, міжнародних організацій і дипломатичних представництв іноземних держав в Україні;
3. Приймання кореспонденції юридичних осіб, що надходить до Верховної Ради України, у тому числі до її органів та Апарату, народних депутатів України здійснюється структурним підрозділом з документального забезпечення засобами поштового зв'язку та/або через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ – але ця система працює лише за умови укладення договору про приєднання, тобто, не для всіх – прим. ред.)», пояснили в Апараті.
Там додали, що такі правила введено згідно з пунктом 61 Розпорядження Голови ВРУ Руслана Стефанчука від 08.02.2021р. № 19 «Про деякі питання забезпечення документообігу у Верховній Раді України в електронній та паперовій формах». Відповідно, кореспонденція, що надходить на електронні поштові скриньки домену gov.ua, не реєструється в Єдиній автоматизованій системі як документ, не розглядається і відповідь на неї не надається.
«Звернення направляються поштою у паперовому вигляді на адресу вул. М. Грушевського, буд. 5, м. Київ, 01008 або на сайті Верховної Ради України у вкладці «Електронний кабінет громадянина», додали в Апараті.
Як подаються звернення до Верховної Ради України
Отже, відповідно до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 08.02.2021 р. № 19:
1. Приймання службової кореспонденції, що надходить до Верховної Ради України, у тому числі до її органів та Апарату, народних депутатів України здійснюється структурним підрозділом з документального забезпечення засобами поштового зв'язку та/або через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ).
2. Звернення у паперовій формі подаються до Верховної Ради України:
1) засобами поштового зв’язку;
2) безпосередньо на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України;
3) через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства;
4) через скриньку "Для звернень громадян", розміщену у приймальні Верховної Ради України за адресою вул. Банкова, 6-8.
Звернення в електронній формі (далі – електронне звернення), надіслане на адресу Верховної Ради України, приймається централізовано структурним підрозділом з питань звернень громадян шляхом заповнення громадянином електронної форми на веб-порталі "Електронний кабінет громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України.
Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення без кваліфікованого електронного підпису надсилається у вигляді сканованого або фотографованого письмового звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
3.Запит на інформацію подається на вибір запитувача в усній або письмовій формі (засобами поштового зв’язку, факсом, телефоном, електронною поштою (централізовано на єдину електронну адресу запитів на інформацію Апарату [email protected]), шляхом заповнення електронної форми запиту на інформацію, розміщеної на офіційному веб-сайті Верховної Ради України, через СЕВ ОВВ).
Відповідно до пункту 61 Розпорядження Голови Верховної Ради України від 08.02.2023р. №19 кореспонденція, що надходить на електронні поштові скриньки домену gov.ua, не реєструється в єдиній автоматизованій системі як документ, не розглядається і відповідь на неї не надається.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.