Як відомо, 31 березня ознаменувалося для багатьох українців чергами в аптеки, де люди намагалися придбати ліки, які з 1 квітня мають продаватися лише за рецептом.
Чимало громадян висловило обурення такими змінами, особливо в умовах, коли втрачений зв’язок із сімейним лікарем через війну, а вартість послуг приватних лікарів значно зросла.
Разом з тим, ще у період пандемії коронавірусу, коли українці, щоб вакцинуватися, почали частіше підписувати декларації з сімейним лікарем, в Україні набув популярності сервіс helsi.me, де можна було побачити інформацію про вільних на запис лікарів та завести особистий кабінет.
Хоча побутувала думка про те, що це є офіційним ресурсом Міністерства охорони здоров’я, однак насправді це приватна компанія, яка отримує певні дані від держорганів.
69,99% власності у Товаристві з обмеженою відповідальністю «ХЕЛСІ УКРАЇНА» належить ПАТ «Київстар».
І після введення електронних рецептів у Helsi повідомили, що запустили сервіс «термінових онлайн консультацій». Це, за словами сервісу, «швидка допомога з е-рецептом і відсутність черг».
Вартує така консультація 200 грн і після неї можна отримати бажаний рецепт на ліки.
«Упродовж 15 хв пацієнт отримує відповіді на всі запитання щодо стану здоров’я, а також направлення до вузького спеціаліста. Якщо є часта потреба у ліках – можна отримати також електронний рецепт на антибіотики та інші рецептурні лікарські засоби.
Вартість консультації становить 200 гривень і списується лише після успішно завершеного прийому. 2/3 коштів отримує лікар, що надає послугу. Сервіс доступний і для українців, що проживають за кордоном», - зазначає компанія у своєму релізі.
Як уточнили у компанії, йдеться саме про повторний рецепт.
Цікаво, що компанія, бажала цього чи ні, досить чітко описала всі недоліки медичної реформи (відсутність у сімейних лікарів часу на пацієнтів, довге очікування на запис тощо).
«Термінові консультації допоможуть пацієнтам за кордоном, які не можуть поспілкуватися з україномовним лікарем. Це також порятунок у напівекстрених випадках: підстав для виклику «швидкої» поки недостатньо, але конструктивні поради лікаря заощадять час та гроші у подальшому лікуванні.
…Окремою популярністю послуга буде користуватися у пацієнтів, чий сімейний лікар має щільний графік, а консультація, довідка чи е-рецепт потрібні негайно.
Впровадження термінової онлайн консультації для пацієнтів співпало у часі із запуском е-рецепту на всі рецептурні лікарські засоби. З такою консультацією, пацієнт за 5 хв може отримати повторний е-рецепт, якщо лікування є тривалим і треба продовжити його курс. З цим е-рецептом одразу можна йти до аптеки.
Переваги нового сервісу для лікарів – це додатковий дохід чи фінансова незалежність у майбутньому. Сьогодні «гроші йдуть за пацієнтом», у населення немає значних коштів на оплату приватних медпослуг – тому потрібен баланс між якістю та вартістю.
Через онлайн консультації в Helsi пацієнти, не виходячи з дому, отримають допомогу від лікарів приватної практики. Це також збільшить «пропускну здатність» роботи лікаря. За годину роботи один спеціаліст зможе якісно обслуговувати 4-ох пацієнтів», - зазначено у прес-релізі компанії.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.