З 1 січня в Україні змінились особливості оформлення та розрахунку лікарняних. Це пов’язано з тим, що набула чинності оновлена редакція закону України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, відповідно до якої уповноваженим органом управління щодо лікарняних відтепер буде Пенсійний фонд України, передає «НВ».
Тож у Пенсійному фонді уточнили, які нововведення в оформленні лікарняних будуть задіяні від початку 2023 року.
Як подавати заяву-розрахунок для електронних лікарняних з 1 січня 2023
Як і раніше, для розрахунку виплат страхувальник має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їхніми видами. Проте, починаючи із 1 січня 2023 року, вона подаватиметься не особисто, а через створений для цього інтерфейс в особистому кабінеті страхувальника на сайті е-послуг ПФУ.
Можливість подачі заяв без додаткового програмного забезпечення буде доступна для всіх роботодавців.
Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних із прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.
Нові функції особистого кабінету
В особистому кабінеті будуть доступні такі функції:
можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків цього страхувальника згідно визначених ним критеріїв (період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
формування (редагування) та відправку заяви-розрахунку до ПФУ.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
Особливості оформлення заяви-розрахунку на лікарняний у 2023 році
Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності будуть складатися окремі заяви-розрахунки.
Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становитиме 200 штук із метою поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків.
Водночас до заяви-розрахунку можна буде додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування.
У той же час страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок у паперовій формі та подати її до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.