Тлумацький районний суд Івано-Франківської області нагадує, що із 01 серпня 2021 року введена в дію Єдина державна електронна система у сфері будівництва та набув чинності Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23 червня 2021 р. № 681.
«Слід зазначити, що одним із обов’язкових документів для реєстрації права власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна, реконструйований об’єкт, об’єкт, утворений у результаті поділу/виділу, тощо є технічний паспорт.
Відповідно до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна: технічний паспорт – документ, що складається на основі матеріалів технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна, містить основні відомості про нього, а саме:
1) місцезнаходження (адреса);
2) склад, технічні характеристики, план та опис об’єкта;
3) ім’я/найменування власника/замовника;
4) відомості щодо права власності на об’єкт нерухомого майна;
5) відомості щодо суб’єкта господарювання, який виготовив технічний паспорт тощо.
Окрім того, вищезазначеною Інструкцією передбачено, що технічний паспорт має бути прошнурований, пронумерований та скріплений підписом керівника суб’єкта господарювання, який проводив інвентаризацію, а також підписом виконавця робіт і контролера із зазначенням серії та номера кваліфікаційного сертифіката на право виконання робіт з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна», - пишуть у суді.
За наявності змін у складі, плануванні та технічному стані об’єкта також виготовляється новий технічний паспорт.
Так, починаючи з 1 серпня 2021 року також змінився порядок виготовлення технічних паспортів. Фізичні особи – підприємці або юридичні особи, які проводять технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна, вносять до електронного кабінету користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відомості про проведену технічну інвентаризацію об’єкта нерухомого майна. При цьому, документи/дії, створені/проведені без використання Реєстру будівельної діяльності електронної системи, є недійсними.
«Тепер кожному технічному паспорту, створеному за допомогою вищезазначеної системи присвоюється реєстраційний номер у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи – унікальне літерно-цифрове позначення, яке є незмінним. Окрім того, визначається рівень ризику (низький, середній, високий, критичний) автоматично програмними засобами електронної системи для виявлення ймовірних порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності», - зауважують у суді та з врахуванням вищенаведеного, просять при підготовці позовних заяв і матеріалів та подачі їх до суду звертати увагу на термін дії та порядок отримання технічних паспортів.
Також «Судово-юридична газета» писала про інвестування в квартиру: чи можливо отримати новозбудовану квартиру у власність.
Крім того, ми розповідали про перепланування квартири: коли необхідно отримати дозвіл та які документи потрібні.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua, на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.