Депутати зареєстрували у Верховній Раді законопроект № 3101, який передбачає розподіл скарг на суддів Великої Палати Верховного Суду та Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду без урахування їх спеціалізації. Про це повідомляється на сайті парламенту.
Крім того, документом пропонується зменшити з п'яти до трьох мінімальний склад суду для розгляду справ, що розглядаються Касаційним адміністративним судом як судом першої інстанції, і встановити, що розподіл таких справ між суддями Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду здійснюється без урахування спеціалізації суддів.
Метою цього законопроекту є вирівнювання навантаження між суддями Великої палати Верховного Суду, а також зменшення навантаження на Касаційний адміністративний суд.
Детально про цей законопроект розповів у Facebook депутат від «Слуги народу» Роман Бабій.
«Разом з колегами подали законопроект щодо забезпечення рівномірного навантаження на суддів Великої Палати Верховного Суду та Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.
Суть в наступному. Певні категорії справ (позови до Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України) розглядаються Касаційним адміністративним судом та Великою палатою ВС як судами першої та касаційної інстанції, що передбачає повний розгляд всіх обставин справи, дослідження і оцінку доказів, вислуховування у судовому засіданні учасників справи тощо.
При теперішньому стані ці справи розподіляються між суддями із врахуванням спеціалізації, тобто можуть розподілятися тільки на окремих суддів. Очевидно, що така категорія справ вимагає значно більшого часу на їх підготовку, опрацювання та розгляд, ніж справи, що розглядаються в порядку касаційного провадження. Внаслідок цього виникають «перекоси», нерівномірне навантаження на суддів в рамках одного суду (при цьому зарплата судді однакова для всіх!). Відповідно це впливає на строк розгляду цих справ та, ймовірно, на якість їх розгляду.
Законопроектом пропонується розподіляти цю категорію справ не лише серед обмеженого кола суддів, а серед усіх суддів відповідного суду.
Окремо щодо аргументу про те, як можуть судді, делеговані у Велику палату, наприклад, Касаційним кримінальним судом бути доповідачами у названій категорії справ. Вибачте, але ці судді ВП ВС по статусу, матеріальному забезпеченню нічим не відрізняються від інших суддів ВП. Якщо суддя пішов у Велику палату, то він зобов’язаний розумітися на справах всіх юрисдикцій. Ці ж судді у складі ВП розглядають ВСІ справи, приймають участь у дослідженні матеріалів ВСІХ справ, формують свою власну позицію по ВСІМ справам, голосують за прийняття рішення ВП ВС по ВСІМ справам, то чому вони не можуть бути доповідачем також по справам, які ВП ВС розглядає як суд першої чи апеляційної інстанції», — повідомив Бабій.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що депутати вирішать, як притягати суддів до дисциплінарної відповідальності.
Також Володимир Зеленський анонсував перезавантаження судової системи.
Крім цього, Президент і прем’єр-міністр назвали судову реформу ключовою для інвестицій.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.