Как известно, украинцы сетуют на отсутствие мобильной связи при отключении света. У многих клиентов операторов-гигантов рынка, как Vodafone Украина и Киевстар, исчезает не только возможность пользоваться мобильным интернетом, но и вообще любая связь.
Во время отключения электроэнергии мобильная сеть становится недоступной, что вызывает удивление, ведь у операторов было больше полугода (а с учетом предупреждений иностранных партнеров – даже больше времени), чтобы подготовиться ко всем вариантам развития событий.
Малый бизнес справляется с трудностями, покупая генераторы и топливо за свой счет. А у крупных компаний возникают неожиданные проблемы. При этом они не спешат уменьшать тарифы или компенсировать пользователям стоимость фактически не предоставленных услуг.
Аргумент оператора Vodafone Украина о том, что батареи дают возможность обеспечивать связь 4-5 часов, также вызывает критику у пользователей, ведь даже во время стабилизации ситуации с электроэнергией и вхождения в график, при отключении света интернет-связь исчезает буквально сразу.
«Судебно-юридическая газета» решила выяснить, какие меры принимает Министерство цифровой трансформации, проводит ли обсуждение с операторами, чтобы они ускорили поиск выхода из ситуации.
Заместитель Министра цифровой трансформации Валерия Ионан в ответе на запрос «Судебно-юридическая газета» предоставила следующую информацию.
«Мінцифри постійно проводяться зустрічі з операторами електронних комунікацій, органами державної влади та бізнесом щодо можливості забезпечення надання послуг мобільного зв’язку та інтернету під час відключення електроенергії.
Додатково за ініціативи Мінцифри ОДА та представники бізнесу пропонують операторам електронних комунікацій, зокрема ПрАТ «ВФ Україна» (Vodafone Україна – прим. ред.), приєднуватись до їх потужностей.
При цьому буде дуже корисною допомога громади: якщо є вільний генератор та людина, що може виділяти частину свого часу на його обслуговування, то мобільні оператори можуть підключити до такого генератору, запустивши базову станцію і надавши зв’язок мешканцям.
Таким чином спільно можна зробити покриття ширшим навіть при відсутності світла.
Оператори електронних комунікацій, зокрема ПрАТ “ВФ Україна” регулярно повідомляють Мінцифри про наявні проблеми під час відключень електроенергії.
В умовах відсутності електроенергії базові станції зв’язку, за словами мобільних операторів, працюють 1- 4 години на акумуляторних батареях. Цей час міг би бути збільшений при можливості повної зарядки батареї, але внаслідок постійних віялових відключень не вдається забезпечити 25-36 годин підряд електроживлення базових станцій. Після того, як батареї розряджаються, більшість базових станцій вимикається. Подальше функціонування можливе лише за умови використання генераторів.
Забезпечення безперебійного живлення обладнання базових станцій за рахунок генераторів є складним процесом, оскільки робота генераторів потребує постійного залучення технічних фахівців для вмикання генераторів після відключення електроживлення, використання палива, охорони та проведення технічного обслуговування.
Для забезпечення якісного мобільного зв’язку в межах країни, необхідні десятки тисяч генераторів та фахівців з їх обслуговування (на власному транспорті). Для підтримки роботи однієї базової станції від генератора необхідно 100 л дизельного палива на добу. Крім того є логістичні складнощі із забезпеченням функціонування значної кількості базових станцій під час відключення електроенергії.
Однак робота обладнання електронних комунікацій на критично важливих об’єктах підтримується всіма доступними технічними ресурсами операторів електронних комунікацій», - зазначили у Мінцифрі.
В свою чергу, у Vodafone Україна прокоментували нашому кореспонденту ситуацію наступним чином.
«Усі базові станції оснащені резервними джерелами живлення. Це батареї, які автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. Вони в середньому можуть забезпечувати роботу протягом 4-5 годин. На жаль, триваліші або повторні відключення світла протягом дня призводять до того, що батареї не встигають зарядитись до ємності, потрібної для наступного довготривалого відключення світла.
Крім того, з відключенням світла, усі мешканці району масово переходять з домашнього інтернету на мобільний. Мережа зазнає лавиноподібного зростання навантаження, що призводить як до зниження швидкості у кожного споживача, так і до швидшого розрядження акумуляторних батарей базової станції.
Ми закуповуємо додаткове обладнання та розширюємо ємність мережі. Також просимо усіх клієнтів під час відключень світла не користуватись «важкими» застосунками, такими як YouTube та відключити автоматичне завантаження фото та відео у месенджерах.
Якщо всі виконають ці прості дії, нам буде легше забезпечити надійний доступ до мобільного інтернету. Тримаймося», - зауважили у оператора.
Автор: Наталья Мамченко
Подписывайтесь на наш telegram-канал t.me/sudua и на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.