Як відомо, українці нарікають на відсутність мобільного зв’язку під час відключень світла. У багатьох клієнтів операторів-гігантів ринку, як Vodafone Україна та Київстар зникає не лише можливість користуватися мобільним інтернетом, а й взагалі будь-який зв’язок. Під час відключень електроенергії мобільна мережа стає недоступною, що викликає подив, адже у операторів було більше півроку (а з урахуванням попереджень іноземних партнерів – навіть більше часу), аби підготуватися до всіх варіантів розвитку подій.
Малий бізнес справляється з труднощами, купуючи генератори та паливо за власний кошт. А у великих компаній виникають «несподівані» проблеми. При цьому вони не поспішають зменшувати тарифи, або компенсувати користувачам вартість фактично ненаданих послуг.
Аргумент оператора Vodafone Україна про те, що батареї дають можливість забезпечувати зв’язок 4-5 годин також викликає критику у користувачів, адже навіть під час стабілізації ситуації з електроенергією та входження у графік, при відключенні світла інтернет-зв’язок зникає буквально відразу.
«Судово-юридична газета» вирішила з’ясувати, які заходи вживає Міністерство цифрової трансформації, чи проводить обговорення з операторами, щоб вони пришвидшили пошук виходу із ситуації.
Заступник Міністра цифрової трансформації Валерія Іонан у відповіді на запит «Судово-юридичної газета» надала наступну інформацію.
«Мінцифри постійно проводяться зустрічі з операторами електронних комунікацій, органами державної влади та бізнесом щодо можливості забезпечення надання послуг мобільного зв’язку та інтернету під час відключення електроенергії.
Додатково за ініціативи Мінцифри ОДА та представники бізнесу пропонують операторам електронних комунікацій, зокрема ПрАТ «ВФ Україна» (Vodafone Україна – прим. ред.), приєднуватись до їх потужностей.
При цьому буде дуже корисною допомога громади: якщо є вільний генератор та людина, що може виділяти частину свого часу на його обслуговування, то мобільні оператори можуть підключити до такого генератору, запустивши базову станцію і надавши зв’язок мешканцям.
Таким чином спільно можна зробити покриття ширшим навіть при відсутності світла.
Оператори електронних комунікацій, зокрема ПрАТ “ВФ Україна” регулярно повідомляють Мінцифри про наявні проблеми під час відключень електроенергії.
В умовах відсутності електроенергії базові станції зв’язку, за словами мобільних операторів, працюють 1- 4 години на акумуляторних батареях. Цей час міг би бути збільшений при можливості повної зарядки батареї, але внаслідок постійних віялових відключень не вдається забезпечити 25-36 годин підряд електроживлення базових станцій. Після того, як батареї розряджаються, більшість базових станцій вимикається. Подальше функціонування можливе лише за умови використання генераторів.
Забезпечення безперебійного живлення обладнання базових станцій за рахунок генераторів є складним процесом, оскільки робота генераторів потребує постійного залучення технічних фахівців для вмикання генераторів після відключення електроживлення, використання палива, охорони та проведення технічного обслуговування.
Для забезпечення якісного мобільного зв’язку в межах країни, необхідні десятки тисяч генераторів та фахівців з їх обслуговування (на власному транспорті). Для підтримки роботи однієї базової станції від генератора необхідно 100 л дизельного палива на добу. Крім того є логістичні складнощі із забезпеченням функціонування значної кількості базових станцій під час відключення електроенергії.
Однак робота обладнання електронних комунікацій на критично важливих об’єктах підтримується всіма доступними технічними ресурсами операторів електронних комунікацій», - зазначили у Мінцифрі.
В свою чергу, у Vodafone Україна прокоментували нашому кореспонденту ситуацію наступним чином.
«Усі базові станції оснащені резервними джерелами живлення. Це батареї, які автоматично вмикаються, коли припиняється централізоване електроживлення. Вони в середньому можуть забезпечувати роботу протягом 4-5 годин. На жаль, триваліші або повторні відключення світла протягом дня призводять до того, що батареї не встигають зарядитись до ємності, потрібної для наступного довготривалого відключення світла.
Крім того, з відключенням світла, усі мешканці району масово переходять з домашнього інтернету на мобільний. Мережа зазнає лавиноподібного зростання навантаження, що призводить як до зниження швидкості у кожного споживача, так і до швидшого розрядження акумуляторних батарей базової станції.
Ми закуповуємо додаткове обладнання та розширюємо ємність мережі. Також просимо усіх клієнтів під час відключень світла не користуватись «важкими» застосунками, такими як YouTube та відключити автоматичне завантаження фото та відео у месенджерах.
Якщо всі виконають ці прості дії, нам буде легше забезпечити надійний доступ до мобільного інтернету. Тримаймося», - зауважили у оператора.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.