Национальное агентство по вопросам предотвращения коррупции (НАПК), которое, как известно, не занимается проверкой деклараций чиновников и народных депутатов, решило, что может оценивать законность решений судов.
Так, 21 сентября на сайте НАПК опубликовали письмо главы Агентства Александра Новикова на имя Генерального прокурора Андрея Костина. В нем Александр Новиков называет «незаконным» определение суда, согласно которому полиция истребовала копии деклараций народного депутата, председателя партии «Слуга народа» Елены Шуляк. Данные декларации, как следует из письма, понадобились полиции в связи с расследованием уголовного производства по ч. 1 статьи 366-2 УК. А сведения в ЕРДР, как указывает Новиков в письме Костину, «были внесены на основании незаконного определения следственного судьи Ирпенского городского суда».
Кроме решения суда, председатель НАПК решил негативно оценить и прокуроров, которые, как пишет Новиков, «не обеспечили прокурорский надзор за законностью досудебного расследования».
Ниже приводим дословно пресс-релиз НАПК и письмо Новикова.
«Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) встановило, що Ірпінський міський суд і Бучанське районне управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області самовільно перейняли повноваження Генерального прокурора та Національного антикорупційного бюро України (НАБУ), розпочавши розслідування про порушення у декларації народного депутата України.
З цього приводу НАЗК звернулося до Офісу Генерального прокурора (ОГП).
У чому суть порушення?
Бучанське районне управління поліції звернулося до НАЗК щодо надання копій щорічних декларацій, поданих народним депутатом України. Причиною для надання документів управління вказало розслідування кримінального провадження за ознаками ч. 1 ст. 366-2 Кримінального кодексу України (ККУ) – умисне внесення суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації.
До того Ірпінський міський суд зобов’язав районне управління поліції розпочати кримінальне провадження стосовно народного депутата України за ч.1 ст. 364 ККУ (зловживання владою або службовим становищем).
Водночас закон визначає, що досудове розслідування таких справ щодо високопосадовців має проводити НАБУ (ч. 5 ст. 216 Кримінального процесуального кодексу України (КПК)). При цьому вносити відомості про можливе вчинення кримінального правопорушення народним депутатом до Єдиного реєстру досудових розслідувань має Генеральний прокурор (ч. 1 ст. 482-2 КПК).
Тобто, розпочавши досудове розслідування щодо можливих порушень у декларації народного депутата, районний суд і районне управління поліції перейняли повноваження та порушили вимоги законодавства про підслідність.
Чому це важливо?
Подібні інциденти можуть свідчити про бажання окремих осіб використати органи влади у політичних інтересах. Отже, не забезпечуючи припинення таких незаконних дій, це може призвести до фактичної роботи посадовців не на користь громадян, а на користь окремих осіб.
Крім того, порушення правил визначення підслідності призводить до неефективності досудового розслідування та визнання усіх доказів недопустимими».
Автор: Наталя Мамченко
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua, на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.