Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (ДПСС) було утворено з метою державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства про захист прав споживачів.
Тож ми тоді з’ясовували, чи реагують в Україні на скарги громадян. А саме скільки за минулий рік було проведено перевірок суб’єктів господарювання щодо безпечності харчових продуктів і чи було когось притягнуто до відповідальності.
Та відкритими залишаються питання про те, як ініціювати перевірку суб’єкта господарювання та за чий кошт вона буде?
У ДПСС відповіли, що передбачений автоматизований прийом звернень громадян, що надходять через вебпортал, чат-бот у застосунку Telegram чи пошту.
До слова, у зверненнях до Держпродспоживслужби громадяни найбільше порушують питання про:
Як ініціювати перевірку і яким чином вона проводиться
Держпродспоживслужба зазначає, що перелiк підстав для здійснення позапланового заходу державного контролю визначений частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Відповідно до цього, підставою також є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).
Відповідно до вимог статті 7 згаданого Закону для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ.
Він має містити найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім’я та по батькові ФОП, щодо діяльності яких здійснюється захід. А також місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу.
«Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю)», - йдеться у відповіді від ДПСС.
Що потрібно зазначати у скарзі
Держпродспоживслужба зазначає, що при зверненні повинно бути зазначено:
Також Служба наголошує, що відповідно до статті 8 Закону України «Про захист споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов'язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.
Хто буде платити за перевірку
ДПСС пояснює, що статтею 16 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що витрати, пов'язані з відбором, доставкою та проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, фінансуються за рахунок органу державного нагляду (контролю).
У разі підтвердження результатами експертизи (випробування) факту порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства витрати відшкодовуються ним.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про те, яку справу розглядав Верховний Суд щодо зараження кишковою паличкою у кафе.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.