Міністерство цифрової трансформації створило сайт, де розміщені відповіді на поширені запитання стосовно COVID-сертифікатів.
Про це повідомлено у Telegram Міністерства.
«У застосунку Дія українці згенерували вже 12,4 млн сертифікатів. З кожним днем ця кількість збільшується. Щоб допомогти кожному українцю отримати сертифікат у Дії, ми створили спеціальний вебпортал, де зібрали всі відповіді та інструкції», - йдеться у повідомленні.
На порталі розміщено:
Також зазначається, що проект реалізований Мінцифрою спільно з МОЗ України, НСЗУ та за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні, проекту EU4DigitalUA і Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа та фінансується Швейцарією.
«Судово-юридична газета» опитала українців, які скаржилися у мережі стосовно проблем з отриманням сертифікатів про вакцинацію.
Анастасія, студентка КНУ ім. Тараса Шевченка, детально розповіла про спроби розібратися у функціонуванні системи із базою, куди вносять дані про вакцинацію.
«Я обрала пункт масової вакцинації в Епіцентрі за адресою Дорога Кільцева, 1Б. Це був єдиний пункт вакцинації з вільними місцями на «Pfizer». Коли прибула туди, то сказала охороні, що записана на Pfizer. У відповідь почула, що його немає.
Був лише CoronaVac. А щоб його отримати, потрібно було стати у живу чергу. Так я простояла десь 3-3.5 години, потім зайшла до кабінки, підписала договір і вакцинувалась. На сертифікат у Дії вже чекаю кілька днів», - розповідає Анастасія.
Студентка спочатку зателефонувала до свого сімейного лікаря. Він сказав, що нічого не може з цим зробити. Потім вона подзвонила у приймальню лікарні, де працює лікар, який її вакцинував.
«Працівниця реєстратури з лікарні сказала, що лікарі не мають відношення до «Дії». Дані у базу вносять реєстратори, але є можливість що мої дані просто неправильно ввели. Поки що планую поїхати у лікарню та перевірити дані, як мені сказали у реєстратурі», - сказала Анастасія.
Вікторія Артамонова, теж студентка, розповідає про досвід звернення до менеджерів застосунку «Дія».
«Я обрала пункт вакцинації ТРЦ Art Mall. Після вакцинації чекаю на сертифікат у Дії вже третій день
Телефонувала до реєстратури клініки, від імені якої мене вакцинували, писала листа підтримці Helsi, "Дії" і МОЗ. Реєстратура клініки повідомила, що дані вносять самостійно, тому за вихідні їх могли не встигнути обробити», - розповідає студентка.
Водночас підтримка «Дії» взяла дані Вікторії: ПІБ, номер платника податків, номер телефону і номер пристрою Дії. Їй сказали, що перенаправили запит менеджеру, який займається питаннями сертифікатів. Також у підтримці Дії рекомендували звернутися до установи, де Вікторію вакцинували.
Варто зазначити, що раніше Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров пояснив у своєму Telegram про помилки, які заважають генерувати Covid-сертифікати в «Дії».
«Найскладніший виклик зараз — це мінімізувати помилки лікарів при занесенні даних про вакцинацію, через які ми маємо жахливу конверсію — не можемо видати сертифікат усім охочим і маємо величезний негатив наших користувачів.
Ключова проблема в тому, що за законодавством помилку може виправити тільки лікар, який робив вакцину і підписав запис своїм електронним підписом. Але в жодному разі не можна тут звинувачувати лікарів, вони зараз працюють у найскладніших умовах, а правила формування сертифіката є новими та непростими», - йдеться у повідомленні.
Раніше «Судово-юридична газета» з’ясовувала, чи порушується право на освіту у її здобувачів через обов’язкову вакцинацію освітян в Україні.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.