З 23 вересня почали закривати школи, де вакциновані менш як 80% працівників. Здобувачам освіти дозволено відвідування закладів освіти лише за таких умов через «жовтий» рівень епідеміологічної небезпеки.
У селі Вілля, що на Рівненщині, тоді виникла проблема. Як розповідає ТСН, діти тут навчалися дистанційно. Все через те, що у школі педагогів було вакциновано менше ніж потрібно, бо вони відмовлялися вакцинуватися. Щодо школярів, то частина не могла під’єднатися до онлайн-уроків через поганий інтернет або відсутність потрібної техніки.
«Третина, мабуть, таких, що мають проблеми з інтернетом», – сказала директорка Соснівського ліцею Людмила Веремчук у сюжеті.
Чи порушувалося право цих дітей на освіту, коли це право держава гарантувала згідно зі статтею 19 1 Конституції України? Що можуть зробити батьки?
Варто зазначити, що статтею 53 Конституції України передбачено обов’язок держави забезпечити доступність повної загальної середньої освіти в державних і комунальних навчальних закладах.
Журналіст «Судово-юридичної газети» надіслав лист до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо ймовірного порушення прав дітей у цій школі. Звернення було направлено до Міністерства освіти і науки.
В отриманій відповіді від МОН зазначено, що у селі Вілля, звідки звернулися батьки учнів зі скаргою на відсутність інтернету, проживає 8 здобувачів освіти. З них 3 учні з 1-4 класів та 5 учнів з 5-11 класів. Загалом чисельність учнів з 5-го по 11-ті класи у школі становить 328.
«На час зйомки сюжету ТСН у закладі було щеплено 72 % працівників, тому навчання здiйснювалося за дистанційною формою. В інтерв'ю кореспондентам директором ліцею Людмилою Веремчук було зазначено, що третина учнів мають проблеми з інтернетом.
Йшлося про те, що не всі учні мають вдома підключення до інтернет-мережі, користуються лише мобільним інтернетом. Окрім того, на той час проводилися ремонтні роботи по налагодженню інтернет-зв'язку провайдера Укртелеком, яким користується багато учнів», - йдеться у відповіді від МОН.
Варто зазначити, що дистанційний освітній процес тривав з 23-го вересня до 8 жовтня. Станом на 8 листопада відсоток щеплених працівників ліцею становить 93,4%.
З 18 до 20 жовтня 2021 року серед учнів 5-11 класів ліцею класними керівниками було проведено анкетування для визначення основних проблем з організацією дистанційного навчання.
«В опитуваннi взяло участь 280 учнів з 328, що становить 85% учнiв ліцею. Серед пристроїв, якими користуються учні для підключення до онлайн-занять, переважать телефони (78%), частина користується ноутбуками (18%), планшетами та стаціонарними комп'ютерами (5%). Лише 5 учнів серед опитаних не мають власних засобів комунікації (користуються телефонами батьків).
Серед причин непідключення учнів до онлайн-уроків в анкетах діти відверто зазначали про відсутність інтернету та про те, що просипали уроки, доглядали менших братів та сестер, допомагали по господарству батькам. З огляду на зазначене, з окремими батьками було проведено бесіди щодо їх відповідальності за участь дітей в онлайн-заняттях», - зазначено у листі від МОН.
Також у відповіді вказано, що вчителі проводили уроки зі школи. Окремі педагоги проводили частину занять з дому, про що вони завчасно попереджали адмiнiстрацiю ліцею.
«У кожному класі створені Viber-групи, куди вчителі надсилають запрошення на уроки. Для учнів, які не вийшли на онлайн-зв'язок, вчителі індивідуально в телефонному режимі проводять консультації. Виконані домашні завдання пересилаються вчителям на електронну пошту та у Viber-групи.
На жаль, не всі вчителі забезпечені шкільними ноутбуками. Частина педагогів проводить онлайн-заняття, використовуючи власні телефони, ноутбуки», - йдеться у відповіді від МОН про організацію процесу дистанційного навчання Соснівського ліцею.
Також Міністерство освіти і науки наголошує, що під час карантину особливу роль в організації навчання дітей відіграють батьки учнів. Чимало вчителів недооцінюють значення встановлення взаємин з батьками своїх учнів під час організації дистанційного навчання.
«Найкращий спосіб уникнути непорозумінь з батьками - чіткі правила спілкування, які варто запропонувати із самого початку органiзацiï такого навчання», - рекомендує МОН.
Тобто, чим більше інформації отримуватимуть батьки, тим більше вони відчуватимуть себе частиною команди.
Зважаючи на обставини, слід підтримувати постійний зв'язок з батьками учнiв, визначати години й канали для спілкування: електронні листи, вебконференції, групи в соціальних мережах, Viber чи iншi засоби. Необхідно обговорити з ними правила навчання, розклад уроків тощо.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Youtube «Право ТВ», а також на нашу сторінку в Facebook та на Інстаграм, щоб бути в курсі найважливіших подій.