Народні депутати від партії «Слуга народу» Тарас Тарасенко, Володимир Ватрас, Юрій Заславський та інші зареєстрували законопроект №2647 «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства (щодо статусу арбітражного керуючого)».
Як зазначено у пояснювальній записці, головною метою проекту закону є усунення недоліків Кодексу України з процедур банкрутства, які встановлюють вимоги до арбітражного керуючого, визначають його права та обов’язки, гарантії його професійної діяльності.
На думку народних депутатів, чинна норма Кодексу України з процедур банкрутства обмежує доступ до професії арбітражного керуючого особам, що мають третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) та науковий рівні освіти.
Тому законопроектом пропонується викласти в новій редакції частину 1 статті 11 Кодексу України з процедур банкрутства, в якій зазначається, що арбітражним керуючим може бути громадянин України, який має вищу юридичну або економічну освіту не нижче другого (магістерського) рівня, загальний стаж роботи за фахом не менше трьох років або не менше одного року після отримання відповідної вищої освіти на керівних посадах, або пройшов навчання та стажування протягом шести місяців у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства, володіє державною мовою та склав кваліфікаційний іспит. Від проходження стажування звільняються особи, які на день звернення із заявою про допуск до складення кваліфікаційного іспиту мають стаж роботи помічника арбітражного керуючого не менше шести місяців за останніх два роки.
Законопроектом пропонується виключити абзац 1 частини 2 статті 10 Кодексу України з процедур банкрутства, яка прирівнює арбітражного керуючого до службової особи підприємства-боржника, оскільки арбітражний керуючий є суб’єктом незалежної професійної діяльності, що визначено у частині 1 цієї статті.
Також законопроектом встановлюється, що арбітражний керуючий є суб’єктом незалежної професійної діяльності. Арбітражний керуючий незалежний від будь-якого незаконного впливу, тиску або втручання.
Проектом закону зазначається, що арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право:
Народні обранці вважають, що ухвалення законопроекту сприятиме підвищенню рівня професійної незалежності й ефективній діяльності арбітражних керуючих в Україні.
Також ми писали, що опубліковано новий порядок перевірок арбітражних керуючих.