Одним із ключових аспектів роботи уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції є взаємодія з викривачами. Але у поясненні, чи може сам уповноважений стати викривачем і розраховувати на винагороду, у НАЗК вказують, що все залежить від того, як саме він отримав інформацію про корупцію.
Коли статус викривача не надається:
якщо уповноважений отримав інформацію від викривача і в межах своїх посадових обов’язків повідомив про це керівництво чи спеціальний суб'єкт у сфері протидії корупції. Тут він виступає як канал отримання повідомлення.
Коли уповноважений може стати викривачем:
якщо уповноважений самостійно виявив корупційне порушення в організації, де працює, і повідомив про це керівника чи спеціальний суб'єкт у сфері протидії корупції, він отримує статус викривача. Це гарантує йому захист, передбачений законом.
У НАЗК зауважують, що звільнення антикорупційного уповноваженого та керівника уповноваженого підрозділу з питань запобігання корупції в державному органі за ініціативи керівника має чітку процедуру. Таке звільнення обов'язково має бути погоджене НАЗК. Це забезпечує незалежність уповноваженого від тиску з боку керівництва.
Виплата винагороди: якщо уповноважений повідомляє про корупцію в межах своїх службових обов’язків, він не може претендувати на винагороду як викривач.
Отже, підтвердження статусу викривача для уповноваженої особи залежить від обставин, за яких вона отримала інформацію. У кожному випадку потрібно враховувати конкретний контекст, повноваження та джерело даних.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.