Пацієнт не повинен сплачувати лікарям за медичну послугу та лікарські засоби, що мають бути безкоштовними, адже покриваються державою за Програмою медичних гарантій або надаються в рамках міських цільових програм. Людина має отримувати весь обсяг гарантованої медичної допомоги на безоплатній основі, наголосила директорка Департаменту охорони здоров’я Валентина Гінзбург.
Як зазначають у КМДА, вона розповіла, що велика частка звернень, які надходять до Департаменту, стосуються не якості надання медичної допомоги, а саме прохань роз’яснити, чому доводиться сплачувати за лікування, таблетки, уколи, діагностичні послуги тощо.
«Попри те, що ми реагуємо на кожну скаргу, на жаль, вони продовжують надходити. Вочевидь, неможливо проконтролювати дії кожного медика. Як неможливо і гарантувати, що навіть найжорсткіший контроль та покарання за порушення гарантуватимуть відсутність прикрих випадків у майбутньому. Тим більш, що далеко не всі пацієнти мають час та бажання відстоювати свої права, і не повідомляють про неправомірні дії медиків. Проте я переконана, що пацієнт не повинен сплачувати за себе вдруге, адже лікарня в будь-якому випадку отримує кошти від Національної служби здоров’я», – повідомила Валентина Гінзбург.
Директорка Департаменту охорони здоров’я розповіла, що багато порушень, про які йдеться наразі, фіксуються не у стаціонарах, а саме в консультативно-діагностичних центрах.
«Важливо розуміти, що за направленням, виписаним терапевтом, сімейним лікарем або вузьким спеціалістом, можна на безоплатній основі здати аналізи, зробити МРТ, КТ, УЗД, мамографію, денситометрію та низку інших обстежень у КДЦ та будь-якому іншому муніципальному медзакладі, що має договір із НСЗУ на надання необхідної послуги. Така сама ситуація з операціями. А коли йдеться, наприклад, про ендопротезування, заміну кришталика, кохлеарну імплантацію, то безкоштовними є і витратні матеріали, адже вони закуповуються за рахунок бюджету Києва. При цьому, заклади мають оприлюднювати перелік послуг, що входять до Програми медичних гарантій і до міських цільових програм «Здоров’я киян», «Громадське здоров’я» на своїх сайтах та інформаційних стендах», – пояснила Валентина Гінзбург.
У разі, якщо в закладі охорони здоров’я відмовляють у безкоштовних обстеженнях, необхідно звернутись за роз’ясненням до керівника.
«Якщо ж керівник не надав відповідей або не вирішив питання – звертайтеся до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77 (або подайте скаргу через електронну форму на сайті http://surl.li/epsuh) та додатково на гарячу лінію Департаменту охорони здоров’я – 278-41-91. Ваша відмова потурати неправомірному зароблянню в лікарнях стане дуже вагомим внеском в боротьбу із подібними зловживаннями!» – наголосила Валентина Гінзбург.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.