Українці, які через війну виїхали за межі своєї держави і досягли пенсійного віку, можуть оформити та отримувати пенсію, перебуваючи за кордоном.
Про порядок подачі заяви про призначення пенсії та покроковий алгоритм дій особи, яка досягла пенсійного віку за кордоном, роз’яснили у Координаційному центрі з надання безоплатної правової допомоги.
«На жаль, далеко не кожен з українців, які виїхали за кордон, має можливість повернутись на територію України для оформлення української пенсії. Саме тому урядом, враховуючи потребу забезпечення українських вимушених мігрантів належним їм пенсійним забезпеченням, було розроблено механізм дистанційного оформлення українських пенсійних виплат», — зазначили в центрі.
Для цього потрібно зайти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України та вибрати вкладку «Заява про призначення пенсії», ознайомитись з інформацію на екрані та перейти за посиланням «Вхід».
Увійти до особистого кабінету можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Довідково: Нерідко громадяни запитують, чи можна здійснити вхід за допомогою «Дія.Підпис». Дія.Підпис являє собою кваліфікований електронний підпис, який можна використовувати для підписання документів при замовленні послуг у мобільному застосунку та на порталі Дія. Мінцифра зараз працює над розширенням кола можливостей Дія.Підпису. Тому, у випадку, якщо є потреба подати заяву про призначення пенсії в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, – необхідно отримати КЕП у іншого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (це може може бути, зокрема, Інформаційно-довідковий департамент ДПС, Акціонерне товариство комерційний банк “ПРИВАТБАНК” , Акціонерне товариство “Державний ощадний банк України”, тощо).
Після входу в особистий кабінет необхідно виконати наступні дії:
Крок 1: у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати вкладку «Заява на призначення пенсії», погодитись на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про обробку заяви. Далі обрати «Продовжити» та вид пенсії, наприклад, «Пенсія за віком»;
Крок 2: заповнити анкету та надати згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;
Крок 3: прикріпити скан-копії документів, перелік яких буде наведений перед формуванням заяви.
Після цих етапів на екрані з’явиться повна форма заяви про призначення пенсії. У разі потреби внесені до заяви дані можна відредагувати. Завершення всіх операцій – заява підписується за допомогою КЕП та відправляється до ПФУ натисканням кнопки «Підписати та відправити до ПФУ».
Під час подачі заяви про призначення пенсії за віком дистанційно можуть знадобитись такі документи:
Про стан обробки заяви та ухвалене рішення щодо призначення пенсії, Фонд повідомить в обраний клієнтом спосіб.
Трапляються випадки, коли в трудовій книжці або в архівній довідці, зокрема про розмір заробітної плати, допущено помилку в написанні прізвища чи ім’я. В такому випадку органи ПФУ вже не зможуть у передбаченому законом порядку зарахувати ці періоди роботи до трудового стажу людини. Відтак, з метою захисту прав, зокрема права на призначення пенсії та справедливого її розміру, необхідно буде звернутись до суду.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.