Зовнішній паливний ринок не може похвалитися стабільністю. Так, ціна за барель нафти наблизилася до позначки в 52 долара. На роздрібних цінах в Україні цей фактор поки не позначився, але восени, з активізацією ділової активності, все може змінитися. Слід також враховувати той факт, що цінники українських АЗС реагують на світові тренди з затримкою в два тижні, повідомляє «UBR.ua».
Крім зовнішніх чинників, на вартість палива в Україні впливають і коливання курсу валют.
Як прогнозують експерти, курс долара восени досягне позначки в 27 грн за долар. А вже до кінця наступного і зовсім може підібратися до 30 грн за 1 долар США.
Виходячи з того, що на вартість нафтопродукту впливає велика кількість складових, експертам ринку важко спрогнозувати, на скільки подорожчає бензин.
Енергетичний експерт Валентин Землянський, підкреслив, що в разі збільшення податків на поставку нафтопродуктів роздрібна ціна також виросте.
Очевидно, що слідом за курсом, світовими котируваннями на нафту і збільшенням податкового навантаження найближчим часом піде вгору і вартість бензину в Україні, кажуть експерти.
Експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев стверджує, що до кінця вересня ціни на українських заправках поповзуть вгору. Якщо до нинішнього курсу додати одну гривню, це відіб'ється на літрі бензину — плюс 60 копійок.
Варто врахувати, що ймовірність зростання курсу валют набагато вище, ніж збільшення вартості нафтопродуктів на кордоні, а девальвація валюти призведе до подорожчання палива вже через два тижні.
Ціни на автогаз також можуть піднятися в ціні, хоча і причини для подорожчання продукту тут дещо інші.
Як стверджує директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, ціна на скраплений газ піднімається з-за дефіциту поставок і зростання світових цін на нафту. Але як показує практика, таке зростання у міру насичення ринку продуктом зміниться зниженням. Що стосується бензину і дизеля, то все буде залежати від сили курсових коливань.
Експерти запевняють, що заправники не зацікавлені в подорожчанні палива, оскільки пропорційно зростанню цін на паливо падає і споживання пального українськими водіями.
Директор науково-технічного центру «Психея» Сергій Сапегін навів статистику, згідно з якою в період з 2010-2016 рр. споживання «п'ятого» бензину в Україні впало майже на 60%, дизеля — більш ніж на 30%.
Щоб не втрачати клієнтів, заправники вишукують шляхи економії на податках. Так, близько 30% бізнесу зараз знаходиться в тіні. Або продають свої АЗС більшим мережевикам.
Сапегін підкреслив, що сильна конкуренція змушує працювати заправки на межі рентабельності. Цей факт мало дивує, оскільки кількість заправок в Україні більше, ніж в Європі приблизно в 4,5 рази.
«Судово-юридична газета» повідомляла про те, чи вигідно купувати в Україні електромобілі. Що чекає щасливого власника після покупки? Наскільки комфортно їздити на таких авто, заправляти їх і обслуговувати.
Раніше стало відомо, у скільки киянам обійдеться заправка авто.
Також раніше повідомлялося, що Франція відмовиться від бензинових авто до 2040 року.