Як раніше писала «Судово-юридична газета», 10 серпня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроект 9587-д, яким пропонується карати чиновників, депутатів та різних посадовців за несвоєчасне подання електронних декларацій в автоматичному режимі. За задумом авторів, порушення фіксується в автоматичному режимі за допомогою засобів реєстру (стосовно ч. 1 ст. 172-6 КУпАП), протокол не складається та розгляд справи відбувається без участі прокурора і присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Відповідно, НАЗК отримає повноваження на винесення постанов у справах про адмінправопорушення без складання протоколу про правопорушення за статтею 172-6 КУпАП (Порушення вимог фінансового контролю).
А з самої статті 172-6, яка встановлює відповідальність за несвоєчасне подання декларації, викреслюють умову «без поважних причин».
Тобто, відповідальність за нею буде наставати, незалежно від того, чи були у суб’єкта декларування поважні підстави подати електронну декларацію із запізненням, чи ні.
Також цей законопроект передбачає, що НАЗК отримає право створювати законодавство у сфері адміністративної відповідальності.
Так, зміни до КпАП передбачають, що законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України, а також прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів НАЗК в частині окремих процесуальних порядків щодо автоматизованого розгляду справ, накладення стягнень та оброблення та обліку адміністративних правопорушень, передбачених частиною першою статті 172-6 цього Кодексу за несвоєчасне подання декларації, зафіксоване в автоматичному режимі.
Ще однією новелою є те, що до Реєстру корупціонерів не будуть включати відомості про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, якщо йдеться про справи про адміністративне правопорушення пов’язане із несвоєчасним поданням декларації. Відповідні зміни передбачені до статті 59 Закону «Про запобігання корупції».
Хоча автори й стверджують, що така інформація не буде вноситися лише за умови сплати штрафу, зі змін така умова прямо не випливає.
Крім того, обмежити строк зберігання відомостей в Реєстрі корупціонерів.
Він становитиме щодо:
Після завершення цих строків відомості про особу підлягають виключенню з Реєстру корупціонерів.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.