Вищий антикорупційний суд продовжив строк досудового розслідування у справі за обвинуваченням колишнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського у завданні збитків державі на понад 40 мільйонів гривень через зниження портових зборів на 3 місяці. Відповідну ухвалу було постановлено за підсумками судового засідання 16 травня.
«Клопотання детектива НАБУ Ткачука погоджене заступником керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Клименком задовольнити. Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за підозрою Андрія Пивоварського та Володимира Шульмейстера до 6 місяців, тобто до 22 серпня 2023 року», - оголосив ухвалу слідчий суддя Володимир Воронько.
На початку судового засідання сторона обвинувачення попросила суд продовжити строк досудового розслідування на 3 місяці у зв’язку з необхідністю проведення експертизи. Також за інформацією детектива не було отримано відповідь на запит з міністерства інфраструктури. Він додав, що експертизу неможливо було зробити, оскільки тільки нещодавно були внесені необхідні зміни до законодавства, що уможливили її проведення.
«Строк у 3 місяці, на нашу думку є мінімально необхідним», - зазначив зі свого боку прокурор Віталій Пономаренко.
У свою чергу захисники Пивоварського зазначили, що запит до міністерства інфраструктури було подано у березні 2023 року і зауважили, що станом на цей час «такого суб’єкта юридично не існувало і тому не зрозуміло від кого сторона обвинувачення хоче отримати відповідь». Вони також заперечили завдання збитків в результаті діяльності колишнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, зауваживши, що Верховний суд виправдав колишнього міністра інфраструктури Володимира Омеляна у справі щодо зниження портових зборів, яке призвело, за версією слідства, до збитків держави.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», за даними слідства, 2015 року Пивоварський разом зі своїм заступником, який також був головою Тарифної ради Мінінфраструктури, видав наказ, що дозволяв приватним компаніям стягувати половину ставки корабельного збору із суден у морському порту «Південний».
Згідно з наказом Пивоварського, держпідприємству призначалася тільки частина коштів, а інша — стягувалася приватними компаніями. Унаслідок цього лише впродовж 2017-2021 років держава зазнала понад 40 млн доларів збитків, що підтверджують відповідні висновки експертиз.
Автор Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.