Як раніше писала «Судово-юридична газета», саме МВФ поставить фінальну крапку у питанні долі закону стосовно урізання зарплат депутатам і чиновникам та повернення додаткової винагороди 30 тисяч для військовослужбовців, поліції та рятувальників. Голова місії фонду в Україні Гевін Грей раніше заявив, що Фонд знаходиться в «процесі оцінки його впливу».
А 1 травня постійний представник МВФ в Україні Ваграм Степанян заявив, що «ухвалений Верховною Радою законопроект №8312 від 10 квітня про повернення «військової» виплати 30 тис. грн «не визначає джерел фінансування цих додаткових витрат, еквівалентних понад $4 млрд, а отже, може призвести до зростання бюджетного дефіциту в 2023 році». Про це він повідомив в інтерв'ю агентству Інтерфакс-Україна.
«Пошук ресурсів такого масштабу, ймовірно, передбачатиме різкі короткострокові податкові заходи або істотні запозичення на внутрішньому фінансовому ринку, однак такі заходи практично неможливі без дуже негативного впливу на економіку та фінансовий ринок», - сказав Ваграм Степанян.
Степанян додав, що позики для фінансування таких видатків можуть поставити під іще більшу загрозу стійкість боргу України, який уже перебуває під тиском.
Представник МВФ визнав, що потреби у фінансуванні бюджету під час війни і великі, і нестабільні. Водночас, зазначив він, у межах виконання програми EFF Україна прагне забезпечити фіскальну стійкість і передбачуваність бюджетної політики, зміненої під час COVID-19 і внаслідок війни.
«У цьому контексті влада взяла на себе зобов'язання відновити та посилити дію Статті 52 Бюджетного кодексу, яка визначає та регулює нормативно-правову базу та обставини, за яких до бюджету можуть вноситися зміни у частині і доходів, і частині видатків», - нагадав Степанян.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала, що у народних депутатів, схоже, виникла складна дилема з питанням повернення додаткової винагороди військовослужбовцям, поліцейським та рятувальникам у тилу і відповідно обмеженням зарплат чиновників. Адже зараз стоїть питання, що ті депутати, які голосували за таке рішення, фактично можуть «відкликати» свої голоси, підтримавши проект постанови депутата Володимира Цабаля №8312-П про скасування голосування за законопроект. При цьому депутатам, вочевидь, доведеться пояснювати, чому вони «передумали», адже ситуація, коли одні й ті ж обранці спочатку голосують «за», а потім «проти» свого ж рішення виглядає досить дивно.
Не зміг винести свій остаточний «вердикт» проекту постанови Цабаля і Регламентний комітет Верховної Ради, який лише рекомендував депутатам «визначитися шляхом голосування» у пленарному залі.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.