Депутати пропонують створити при Нацраді з питань телебачення та радіомовлення Експертну раду з питань передвиборчої агітації. Це передбачено законопроєктом №8310 про внесення змін до Виборчого кодексу України щодо вдосконалення регулювання інформаційного забезпечення виборів та здійснення передвиборної агітації авторства групи депутатів переважно з фракції «Слуга народу серед яких голова комомітету з питань гуманітарної політики Микита Потураєв та лідер фракції монобільшості Давид Арахамія.
Законопроєктом пропонується внести зміни до виборчого кодексу та визначити, що для оцінки наявності у матеріалах передвиборної агітації, що надаються для розповсюдження або розповсюджуються суб’єктами у сфері медіа, ознак порушення частини третьої статті 57 цього Кодексу(використання технологій, які діють на підсвідомість виборців, поширення матеріалів, які містять ознаки сексизму чи підбурюють до сексизму), Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення створює Експертну раду з питань передвиборної агітації під час відповідних виборів.
Експертна рада має розпочати свою роботу не пізніш як на третій день виборчого процесу відповідних виборів та закінчити її на наступний день після дня оголошення результатів відповідних виборів.
Порядок створення та функціонування Експертної ради визначається Положенням, що затверджується рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Експертна рада надає висновки на запит Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та суб’єктів у сфері медіа, які мають підстави вважати, що відповідні матеріали передвиборної агітації не відповідають вимогам цього Кодексу, впродовж трьох робочих днів з моменту отримання запиту, що містить опис можливих порушень та супроводжується копією відповідного матеріалу.
У випадку надання висновку про наявність у матеріалах передвиборної агітації ознак порушення медіа зобов’язані відмовити у розповсюджені такої агітації.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, яким пропонується зобов’язати медіа оприлюднити розцінки вартості передвиборчої агітації.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.