Складні часи вимагають нестандартних рішень. Так, у Міністерстві цифрової трансформації вважають, що громади можуть самостійно допомогти мобільним операторам відновити зв’язок.
Зокрема у відповідь на запит «Судово-юридичної газети» стосовно заходів для відновлення операторами мобільного зв’язку під час відключень світла, у Мінцифрі повідомили, що допомога громад була б дуже корисною.
«Мінцифри постійно проводяться зустрічі з операторами електронних комунікацій, органами державної влади та бізнесом щодо можливості забезпечення надання послуг мобільного зв’язку та інтернету під час відключення електроенергії.
Додатково за ініціативи Мінцифри ОДА та представники бізнесу пропонують операторам електронних комунікацій, зокрема ПрАТ «ВФ Україна» (Vodafone Україна – прим. ред.), приєднуватись до їх потужностей.
При цьому буде дуже корисною допомога громади: якщо є вільний генератор та людина, що може виділяти частину свого часу на його обслуговування, то мобільні оператори можуть підключити до такого генератору, запустивши базову станцію і надавши зв’язок мешканцям.
Таким чином спільно можна зробити покриття ширшим навіть при відсутності світла.
Оператори електронних комунікацій, зокрема ПрАТ “ВФ Україна” регулярно повідомляють Мінцифри про наявні проблеми під час відключень електроенергії.
В умовах відсутності електроенергії базові станції зв’язку, за словами мобільних операторів, працюють 1- 4 години на акумуляторних батареях. Цей час міг би бути збільшений при можливості повної зарядки батареї, але внаслідок постійних віялових відключень не вдається забезпечити 25-36 годин підряд електроживлення базових станцій. Після того, як батареї розряджаються, більшість базових станцій вимикається. Подальше функціонування можливе лише за умови використання генераторів.
Забезпечення безперебійного живлення обладнання базових станцій за рахунок генераторів є складним процесом, оскільки робота генераторів потребує постійного залучення технічних фахівців для вмикання генераторів після відключення електроживлення, використання палива, охорони та проведення технічного обслуговування.
Для забезпечення якісного мобільного зв’язку в межах країни, необхідні десятки тисяч генераторів та фахівців з їх обслуговування (на власному транспорті). Для підтримки роботи однієї базової станції від генератора необхідно 100 л дизельного палива на добу. Крім того є логістичні складнощі із забезпеченням функціонування значної кількості базових станцій під час відключення електроенергії.
Однак робота обладнання електронних комунікацій на критично важливих об’єктах підтримується всіма доступними технічними ресурсами операторів електронних комунікацій», - зазначили у Мінцифрі.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.