Верховна Рада ухвалила у першому читанні та в цілому законопроєкт №7559 про внесення зміни до статті 12 Повітряного кодексу України щодо забезпечення стабільного функціонування Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, який передбачає можливість фінансування Державіаслужби за рахунок грантів та благодійних внесків. Документ вже підписав голова Верховної Ради Руслан Стефанчук.
Законопроектом передбачено внесення зміни до частини п’ятої статті 12 Повітряного кодексу України та визначення додаткових джерел фінансування Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, з коштів якого, зокрема, фінансується Державіаслужба.
Йдеться про гранти, дарунки та благодійні внески, а також інші надходження, які можуть бути отримані Державіаслужбою від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів у галузі цивільної авіації.
Як зазначається у пояснювальній записці, у зв’язку із повномасштабним військовим вторгненням Російської Федерації на територію України, введенням воєнного стану і закриттям повітряного простору України галузь цивільної авіації зазнала надзвичайно великих втрат, що пов’язано, зокрема, із неможливістю виконання польотів авіакомпаніями.
Це призвело до вкрай суттєвого скорочення надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, основним джерелом наповнення якого (майже 90 %) є державний збір за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України. За рахунок вказаного фонду фінансується і Державіаслужба.
«Недостатній рівень фінансування Державної авіаційної служби України ставить під загрозу ефективне виконання Україною міжнародних зобов’язань, що випливають із Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, зокрема з питань забезпечення безпеки авіації, а також створює значні перешкоди для реалізації Угоди між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом і його державами-членами, з іншої сторони, про спільний авіаційний простір», - зазначають автори та пропонують розширити джерела фінансування фонду.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», Рада ЄС затвердила рішення виділити Україні 5 мільярдів євро допомоги.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.