Парламент двічі провалив голосування за включення у порядок денний законопроекту 7668 про повернення акцизного податку на пальне на рівні 100 євро/1000 літрів. Про це повідомляє перший заступник голови Комітету ВР з питань податкової політики Ярослав Железняк.
«218 голосів. Ставили голосування двічі, тому це не випадковість, а позиція парламенту.
По фракціях
СН - 186
ЕС - 0
Батьківщина - 0
Платформа за життя та мир - 0
За майбутнє - 5
Голос - 0
Довіра - 15
Відновлення України - 8
Позафракційні - 4», - зазначив він.
«Ледве набрав голосів (за 228) на включення у порядок денний та скорочення строків подання альтернативний законопроект 7669 про бюджетні зміни, які прибирають норму що гроші дорожнього фонду можуть йти тільки на військові потреби та виплату боргів», - додав Железняк.
Зазначимо, що раніше голова бюджетного Комітету Ради Юрій Арістов заявив, що підтримує «дуже своєчасну ініціативу Кабміну щодо використання коштів державного дорожнього фонду».
«А саме: спрямувати їх на зведення зруйнованих внаслідок бойових дій доріг та штучних споруд.
Це передбачає законопроєкт № 7669. Комітет з питань бюджету ВР уже ухвалив рішення, яким рекомендує включити його до порядку денного сесії, визначити невідкладним та скоротити строки внесення альтернативних проєктів.
Інший законопроєкт від Кабміна (№7668) - теж необхідна норма «на вчора». Документ пропонує часткове повернення акцизу на пальне, який був скасований в березні. Тоді це було зумовлено гострою кризою на ринку пального, яку вже вдалось подолати. До того ж, акциз є основним джерелом наповнення дорожнього фонду. Через податкову лібералізацію він не отримував коштів, а заблокований в фонді залишок спрямовувався на виконання зовнішніх боргових зобов’язань.
У той же час війна додала чимало проблем із дорогами. За оперативною інформацією Укравтодору, внаслідок бойових дій зруйновано щонайменше 24,8 тис. км автомобільних доріг та 311 штучних споруд. Для швидкого вирішення проблеми використовують тимчасові мостові переправи. Але в багатьох випадках цього недостатньо, через значні водні перешкоди необхідні альтернативні варіанти інженерних споруд, аби безпечно і вчасно доставляти гуманітарну допомогу та інші вантажі.
Через відсутність коштів в бюджеті роботи наразі виконується в борг. У той же час дорожні компанії – це величезна кількість робочих місць, що, звісно ж, підбадьорює економіку у важкі часи.
Тому вважаю, що обидва законопроєкти мають бути ухвалені Верховною Радою найближчим часом», - додав він.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.