Головна рекомендація всім пасажирам — не закривати очі на порушення своїх прав, адже наступного разу може бути гірше. Та й механізм скарг, насправді, досить простий.
Спочатку зі своєю проблемою звертайтеся до провідника вагона. Якщо він не відреагував — кличте начальника поїзда. А якщо і той не задовольнив Ваше прохання, то вимагайте Книгу скарг і пропозицій. Цей документ суворої звітності повинні видавати на першу вимогу, а Ваша запис в ньому стане суттєвим аргументом для змін на краще.
Протягом 30 днів «Укрзалізниця» повинна надати відповідь на Вашу скаргу. Якщо цього не відбулося, то звертайтеся в прокуратуру, яка проведе відповідну перевірку.
Кращим варіантом є написання колективної скарги. Причому направляти її слід не до керівництва залізниці, а безпосередньо в суд. Для цього Вам знадобляться точні факти події, а також підписи і контакти свідків. Звичайно, потрібно вписати дані провідника, вказати номер поїзда і зберегти квитки на проїзд, а також не забути отримати підпис начальника поїзда на другому екземплярі поданої заяви про її прийняття.
Квиток збережіть в будь-якому випадку, адже це договір між Вами і залізницею, а значить, він буде необхідний при виникненні проблем.
Пам'ятайте, що Книга скарг є і на вокзалах. Вона може знадобитися в разі помилкової висадки не на тій станції. Якщо це з Вами сталося, то при виході зверніться до чергового по станції і занесіть в журнал відмітку про те, що Ви були висаджені раніше або пізніше своєї станції. Далі вимагайте в касах, щоб дали квиток до тієї зупинки, яка Вам необхідна. Такий проїзний документ повинні видати безкоштовно, звичайно, якщо Вас не висадили з поїзда за порушення правил перевезення. Але ця дія повинна супроводжуватися спеціальним актом, бажано підписаним пасажирами.
У будь-якому випадку пам'ятайте: Ви — не тільки замовник послуг, а й платник податків, а «Укрзалізниця» — державна структура, яка повинна забезпечувати комфорт своїх пасажирів.
На завершення — основні поради:
Нагадаємо, Росія добудувала залізницю в обхід України.