20 лютого Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував ВР прийняти за основу законопроєкт N8401 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану.
Даний законопроєкт передбачає внесення зміни до Податкового кодексу України, законів України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Як зазначає голова Комітету Данило Гетманцев, відповідно до цих змін встановлюється, що окремі норми діють до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше 01 липня 2023 року, зокрема:
1) зупинення проведення документальних перевірок;
2) застосування спрощеної системи оподаткування у вигляді єдиного податку у розмірі 2 відсотків;
3) можливість для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку І та ІІ груп не сплачувати єдиний податок;
4) зупинення перебігу строків (строків подання податкової звітності, строків проведення перевірок, строків отримання податкової інформації контролюючими органами, строків проведення процедури адміністративного оскарження, строків надання індивідуальних податкових консультацій, тощо);
5) норми щодо незастосування відповідальності (штрафних санкцій) за порушення вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.
Також голова фінансового комітету зазначає, що законопроєктом пропонується:
1) скасування/не нарахування штрафних санкцій та пені, нарахованих згідно податкового повідомлення-рішення, за умови сплати платником податків суми податкового зобов’язання (основного платежу), нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 липня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення.
При цьому сума сплаченого податкового зобов’язання не підлягає оскарженню.
2) врегулювання оподаткування податком на прибуток «перехідних» операцій, які було розпочато в період сплати єдиного податку з метою усунення подвійного оподаткування.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.