Чи варто обговорювати революційні зміни, запропоновані Національним агентством з питань запобігання корупції в Порядок проведення перевірки е-декларацій, якщо концепція була узгоджена ще рік тому. Це питання задали представники Генеральної прокуратури України працівникам НАЗК в ході дискусії, присвяченій напрацюванням Агентства в цьому напрямку. Справа в тому, що за час роботи НАЗК були виявлені окремі недоліки Порядку, які не тільки роблять роботу органу менш ефективною, а й, за твердженням громадських діячів, дозволяють легалізувати незаконно отримані доходи.
Дійсно, в НАЗК визнають, що чинна редакція Порядку свого часу стала своєрідним компромісом між правоохоронцями, громадськими організаціями та, власне, Агентством. Але тепер, запевняють в НАЗК, навіть Міністерство юстиції, яке виступило ідеологом документа, готове переглянути окремі положення. Наприклад, в міністерстві погоджуються з недоцільністю обмеження терміну перевірки 90 днями (60 днів, з можливим продовженням ще на 30 днів).
Справа в тому, кажуть в НАЗК, що іноді 90 днів виявляється недостатньо, для того щоб зібрати докази. У такому випадку, навіть якщо в НАЗК виявляють ознаки адміністративного правопорушення, це не може бути відображено в рішенні. З огляду на це доводиться вирішувати питання: що писати в рішенні і як потім змінити позицію. Тим більше, підкреслюють в НАЗК, в профільному законі час перевірки не обмежений.
Також розробники проекту змін сподіваються на розуміння Мін'юсту і в ряді інших аспектів. Заступник Департаменту фінансового контролю та моніторингу способу життя Валерій Саєнко очікує, що нову редакцію приймуть в цьому році.