Порядок снятия с учета самозанятых физических лиц как налогоплательщиков в контролирующих органах определен пунктом 11.18 раздела XI Порядка учета налогоплательщиков и сборов, утвержденного приказом Министерства финансов Украины от 09.12.2011 № 1588 (в редакции приказа Министерства финансов Украины від 22.04.2014 № 462).
Об этом рассказали в Главном управлении ГНС в Запорожской области.
«Підставою для зняття фізичної особи-підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки (абзац перший підпункту 1 пункту 11.18 розділу XI Порядку № 1588).
Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа-платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності (абзац перший п.п. 6 п. 11.18 розд. XI Порядку № 1588).
Згідно з п. 8 розділу IV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 N 1162, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 03.12.2014 №1553/26330 (із змінами) процедури зняття з обліку платників єдиного внеску фізичних осіб-підприємців в органі ДПС розпочинаються у разі надходження від державного реєстратора відомостей про проведення державної реєстрації припинення, підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Платник єдиного внеску (фізична особа-підприємець) знімається з обліку після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток платника.
За наявності підстав, орган ДПС може призначити та провести документальну перевірку фізичної особи-платника податків, зокрема, відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Кодексу у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або подання заяви про зняття з обліку платника податків. Крім того, відповідно до вимог абзацу першого пункту 78.2 статті 78 Кодексу обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені Кодексом.
Строки давності щодо визначення сум грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, передбачено статтею 102 Кодексу. Строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з єдиного внеску, відповідно до частини шістнадцятої статті 25 Закону N 2464, не застосовуються.
Відповідно до наказу ДПС України від 15.09.2020 №499 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи комісій з розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб у зв'язку з припиненням платників та форми висновку доперевірочного аналізу щодо недоцільності проведення перевірки" із змінами, внесеними наказом ДПС України від 29.09.2022 №699 в територіальних органах ДПС створені комісії з розгляду питань доцільності / недоцільності проведення перевірок фізичних осіб у зв'язку з припиненням платників податків та затверджені Методичні рекомендацій щодо організації роботи комісій з розгляду питань доцільності / недоцільності проведення перевірок фізичних осіб у зв'язку з припиненням платників.
Відповідно до Методичних рекомендацій щодо організації роботи комісій з розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб у зв'язку з припиненням платників складання висновку та його передача для розгляду на засіданні комісії здійснюється лише у разі відповідності інформації про платника наступним вимогам:
- подання платником до органів ДПС звітності з єдиного внеску з урахуванням положень частини шістнадцятої статті 25 Закону № 2464;
- відсутність у платника відкритих рахунків у банках, інших надавачів платіжних послуг або отримання з урахуванням положень статей 72 - 73 Кодексу органами ДПС податкової інформації від платника чи банків, інших надавачів платіжних послуг протягом строку, визначеного статтею 102 Кодексу, про відсутність руху коштів на рахунках такого платника або про наявність руху коштів на рахунках такого платника, якщо такі відомості відповідають звітним даним платника податків;
- відсутність податкової інформації, зокрема відомостей інформаційних систем органів ДПС, про:
- використання праці найманих працівників, нарахування (виплату) заробітної плати найманим працівникам, нарахування (виплату) фізичним особам винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно-правовими договорами;
- податковий борг, заборгованість (недоїмку) зі сплати єдиного внеску, іншу заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, що виникли від провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності (без урахування податків, зборів і платежів, не пов'язаних з провадженням підприємницької чи незалежної професійної діяльності)», - объяснили в Главном управлении ГНС в Запорожской области.
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua, на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.